-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Adams" <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
Date: Tue, 22 Jan 2013 17:04:17 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 87
Message-ID: <kdmdag$1tk$1@node1.news.atman.pl>
References: <50ef0691$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<kcv8gl$td8$1@news.task.gda.pl>
<f...@g...com>
<kd0l8k$me0$1@node2.news.atman.pl> <kd1qrl$r57$1@news.task.gda.pl>
<kd36ba$h50$1@node1.news.atman.pl> <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
<kd60cv$rg7$1@node2.news.atman.pl> <kd74mi$vlr$1@news.task.gda.pl>
<kd8gir$8he$1@node2.news.atman.pl> <kd8ttr$683$1@news.task.gda.pl>
<kd90od$osk$1@node2.news.atman.pl> <kd94lp$m89$1@news.task.gda.pl>
<kdb2sb$nom$1@node2.news.atman.pl> <kdb4ek$7sv$1@news.task.gda.pl>
<kdbd61$27h$1@node2.news.atman.pl> <kdbgjc$2ub$1@news.task.gda.pl>
<kdblgf$5h8$1@node1.news.atman.pl> <kdbn18$i46$1@news.task.gda.pl>
<kdj4or$cvr$1@node2.news.atman.pl> <kdjae6$ivs$1@news.task.gda.pl>
<kdjhfs$44s$1@node1.news.atman.pl> <kdjmq3$hg8$1@news.task.gda.pl>
<kdls0m$fj3$1@node1.news.atman.pl> <kdm0jt$un4$1@news.task.gda.pl>
<kdm1t1$7q1$1@node2.news.atman.pl> <kdm4h9$86e$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.227.101.5
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1358870672 1972 213.227.101.5 (22 Jan 2013 16:04:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jan 2013 16:04:32 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <kdm4h9$86e$1@news.task.gda.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18645
X-Antivirus: avast! (VPS 110429-1, 2011-04-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463990
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
news:kdm4h9$86e$1@news.task.gda.pl...
>
> Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:kdm1t1$7q1$1@node2.news.atman.pl...
>
>> Po pierwsze na wiele produktów nie ma gwarancji
>> producenta/importera/dystrybutora tylko umowa typu dostajesz +10%
>> zamówionego towaru i kop się sam z klientami w razie problemów.
>
> Owszem, ale to wcale nie jest powszechne zjawisko. Egzotyka rzekl bym,
> albo specyfika jakiejs branzy, ktorej moge nie znac. Z cala pewnoscia nie
> jest to przekroj rynku.
>
>> Po drugie nie wiem, jak Tobie, ale wielu sprzedawcom szkoda czasu na
>> obsługę reklamacji więc jeśli na jakiś towar jest sporo reklamacji to się
>> wycofują z jego dystrybucji ergo tandeta znika.
>
> Chyba gdzies tam na poczatku dyskusji o tym pisalem. Jednak na co sie nie
> powolasz skladajac reklamacje to i tak nie ma znaczenia.
>
>> Po trzecie w razie sporu to sprzedawca będzie chodził po sądach a nie
>> producent więc w interesie sprzedawcy jest załatwienie sprawy ugodowo,
>> szybko i sprawnie.
>
> To tez pisalem na poczatku. Sprzedawca dziala w Twoim interesie, a nie
> przeciw.
>
>> Nie wiem, jakie masz umowy z producentami ale nie sądzę aby pokrywali
>> koszty zastępstwa procesowego. A z drugiej strony klient często taką
>> sprawę ma za darmo za pośrednictwem miejskiego rzecznika konsumentów.
>
> Tylko czy ja gdzie kolwiek twierdzilem inaczej? Byla o tym mowa na samym
> poczatku dyskusji.
> Wspolpracujesz z firma tak dlugo, jak dlugo odpowiedzialnosc nie przenosi
> sie na Ciebie, chyba, ze to sie w inny sposob oplaca. Jak robia problemy z
> reklamacjami to dziekujemy za wspolprace. Narazac sie na sprawy sadowe?
> Komu to ma sluzyc?
> Tylko widzisz, ludzie dalej po to przyjda. Wiec zamiast jednego importera
> wybiera sie drugiego. Ktos to zawsze sprzedaje w ten czy inny sposob. Wiec
> jako jedyny powiedzmy ten przykladowy sklep nie mozesz sobie pozwolic na
> utrate klientow z powodu braku asortymentu jakiego klienci poszukuja.
> Powtorze jeszcze raz, rynek tworza kupujacy, a sprzedajacy wylacznie za
> tym podazaja. Zmien swoja mentalnosc to shit zniknie.
> Popatrz sam jakie jest Twoje nastawienie. Typowy klient, tak samo jak ja,
> przeciez nie jestem inny. Wszyscy chcemy kupic tanio i dobrze. Kupujac
> mlotek za piec zyla wiemy dobrze, ze moze nie dzialac tak jak bysmy
> chcieli. Ale ryzykujemy, bo moze jednak... Dobrze wiemy, ze dobre
> narzedzie swoje kosztuje, to czemu mimo tej wiedzy kupujemy shit? Po co
> miec pretensje, ze taki towar jest na rynku skoro sami go kupujemy? Nikt
> na sile go nam nie wciska.
>
>>> Zakladam taki scenariusz: przynosisz cos do reklamacji. Powolujesz sie
>>> na niezgodnosc z umowa. Sprzedawca - co mu tam - przytakuje. Bierze
>>> towar, odsyla na reklamacje do producenta. Ty przychodzisz po tygodniu i
>>> odbierasz naprawiony sprzet. Zgadzasz sie?
>>
>> Oczywiście, ale to najprostszy przypadek. Sprawa się komplikuje gdy
>> gwarancja producenta wynosi tylko rok, o ochrona z tytułu niezgodności
>> trwa dwa lata. No i jak wyżej pisałem w przypadku sporów też jest
>> różnica.
>
> Po prostu jako sklep nie bierzesz takiego towaru, chyba ze to tak czy
> inaczej sie oplaca.
> Choc moze jeszcze sa sklepy ktore robia problemy z wymiana nawet na swoj
> koszt pierdoly za pare zlotych?
>
>>> Jezeli tak, to gdzie tu widzisz potwierdzenie swoich tez? Sprzedawca
>>> chroni sie sam gwarancja, bo z nikim innym nie bedzie handlowal.
>>
>> Po pierwsze są towary na który nie ma gwarancji. Po drugie często
>> gwarancja producenta jest krótsza niż ustawowy okres ochrony z tytułu
>> niezgodności z umową. Po trzecie w przypadku korzystania z niezgodności z
>> umową spredawca traci czas, a np. w przypadku gwarancji door to door
>> obsługa zajmuje się producent.
>
> Door to door jest tylko wygodniejsze dla klienta. Wspomniany kociol musial
> bys przewiezc do sklepu. Plazme 60" rowniez, wiec po co komplikowac sobie
> zycie? Dokonajmy dobrego wyboru zanim cos kupimy, a nie upierajmy sie, ze
> nam sie nalezy. Towar dostepny jest na rynku jaki chcemy. W dzisiajszych
> czasach co za problem wybrac ten lepszy?
>
> Pozdro.. TK
>
Ten wontek jest dluzszy niz "Moda na sukces" :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 25.01.13 21:31 Aleksander
- 30.01.13 12:27 Ergie
- 30.01.13 14:01 Maniek4
- 30.01.13 15:19 rrr
- 30.01.13 15:21 Maniek4
- 30.01.13 15:30 Ergie
- 30.01.13 15:37 Maniek4
- 30.01.13 15:41 Kris
- 30.01.13 15:46 Kris
- 30.01.13 15:56 Maniek4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
- Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- Cicha noc...
- 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- Problem z wilgotnością
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-08 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...