-
Data: 2013-01-22 17:04:17
Temat: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
news:kdm4h9$86e$1@news.task.gda.pl...
>
> Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:kdm1t1$7q1$1@node2.news.atman.pl...
>
>> Po pierwsze na wiele produktów nie ma gwarancji
>> producenta/importera/dystrybutora tylko umowa typu dostajesz +10%
>> zamówionego towaru i kop się sam z klientami w razie problemów.
>
> Owszem, ale to wcale nie jest powszechne zjawisko. Egzotyka rzekl bym,
> albo specyfika jakiejs branzy, ktorej moge nie znac. Z cala pewnoscia nie
> jest to przekroj rynku.
>
>> Po drugie nie wiem, jak Tobie, ale wielu sprzedawcom szkoda czasu na
>> obsługę reklamacji więc jeśli na jakiś towar jest sporo reklamacji to się
>> wycofują z jego dystrybucji ergo tandeta znika.
>
> Chyba gdzies tam na poczatku dyskusji o tym pisalem. Jednak na co sie nie
> powolasz skladajac reklamacje to i tak nie ma znaczenia.
>
>> Po trzecie w razie sporu to sprzedawca będzie chodził po sądach a nie
>> producent więc w interesie sprzedawcy jest załatwienie sprawy ugodowo,
>> szybko i sprawnie.
>
> To tez pisalem na poczatku. Sprzedawca dziala w Twoim interesie, a nie
> przeciw.
>
>> Nie wiem, jakie masz umowy z producentami ale nie sądzę aby pokrywali
>> koszty zastępstwa procesowego. A z drugiej strony klient często taką
>> sprawę ma za darmo za pośrednictwem miejskiego rzecznika konsumentów.
>
> Tylko czy ja gdzie kolwiek twierdzilem inaczej? Byla o tym mowa na samym
> poczatku dyskusji.
> Wspolpracujesz z firma tak dlugo, jak dlugo odpowiedzialnosc nie przenosi
> sie na Ciebie, chyba, ze to sie w inny sposob oplaca. Jak robia problemy z
> reklamacjami to dziekujemy za wspolprace. Narazac sie na sprawy sadowe?
> Komu to ma sluzyc?
> Tylko widzisz, ludzie dalej po to przyjda. Wiec zamiast jednego importera
> wybiera sie drugiego. Ktos to zawsze sprzedaje w ten czy inny sposob. Wiec
> jako jedyny powiedzmy ten przykladowy sklep nie mozesz sobie pozwolic na
> utrate klientow z powodu braku asortymentu jakiego klienci poszukuja.
> Powtorze jeszcze raz, rynek tworza kupujacy, a sprzedajacy wylacznie za
> tym podazaja. Zmien swoja mentalnosc to shit zniknie.
> Popatrz sam jakie jest Twoje nastawienie. Typowy klient, tak samo jak ja,
> przeciez nie jestem inny. Wszyscy chcemy kupic tanio i dobrze. Kupujac
> mlotek za piec zyla wiemy dobrze, ze moze nie dzialac tak jak bysmy
> chcieli. Ale ryzykujemy, bo moze jednak... Dobrze wiemy, ze dobre
> narzedzie swoje kosztuje, to czemu mimo tej wiedzy kupujemy shit? Po co
> miec pretensje, ze taki towar jest na rynku skoro sami go kupujemy? Nikt
> na sile go nam nie wciska.
>
>>> Zakladam taki scenariusz: przynosisz cos do reklamacji. Powolujesz sie
>>> na niezgodnosc z umowa. Sprzedawca - co mu tam - przytakuje. Bierze
>>> towar, odsyla na reklamacje do producenta. Ty przychodzisz po tygodniu i
>>> odbierasz naprawiony sprzet. Zgadzasz sie?
>>
>> Oczywiście, ale to najprostszy przypadek. Sprawa się komplikuje gdy
>> gwarancja producenta wynosi tylko rok, o ochrona z tytułu niezgodności
>> trwa dwa lata. No i jak wyżej pisałem w przypadku sporów też jest
>> różnica.
>
> Po prostu jako sklep nie bierzesz takiego towaru, chyba ze to tak czy
> inaczej sie oplaca.
> Choc moze jeszcze sa sklepy ktore robia problemy z wymiana nawet na swoj
> koszt pierdoly za pare zlotych?
>
>>> Jezeli tak, to gdzie tu widzisz potwierdzenie swoich tez? Sprzedawca
>>> chroni sie sam gwarancja, bo z nikim innym nie bedzie handlowal.
>>
>> Po pierwsze są towary na który nie ma gwarancji. Po drugie często
>> gwarancja producenta jest krótsza niż ustawowy okres ochrony z tytułu
>> niezgodności z umową. Po trzecie w przypadku korzystania z niezgodności z
>> umową spredawca traci czas, a np. w przypadku gwarancji door to door
>> obsługa zajmuje się producent.
>
> Door to door jest tylko wygodniejsze dla klienta. Wspomniany kociol musial
> bys przewiezc do sklepu. Plazme 60" rowniez, wiec po co komplikowac sobie
> zycie? Dokonajmy dobrego wyboru zanim cos kupimy, a nie upierajmy sie, ze
> nam sie nalezy. Towar dostepny jest na rynku jaki chcemy. W dzisiajszych
> czasach co za problem wybrac ten lepszy?
>
> Pozdro.. TK
>
Ten wontek jest dluzszy niz "Moda na sukces" :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 23.01.13 10:01 Maniek4
- 25.01.13 21:31 Aleksander
- 30.01.13 12:27 Ergie
- 30.01.13 14:01 Maniek4
- 30.01.13 15:19 rrr
- 30.01.13 15:21 Maniek4
- 30.01.13 15:30 Ergie
- 30.01.13 15:37 Maniek4
- 30.01.13 15:41 Kris
- 30.01.13 15:46 Kris
- 30.01.13 15:56 Maniek4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
- Jakie podatki za wynajem?
- Od którego dostawcy najnizszy abonament za prad?
- Pompa ciepła wybuchła
- Klima w mieszkaniu
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła
- 2024-09-05 Krzew-drzewo
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-08-22 Od którego dostawcy najnizszy abonament za prad?
- 2024-08-22 Pompa ciepła wybuchła