    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Date: Wed, 16 Mar 2016 22:41:55 +0100

    Lisciasty pisze:

    > Skoro kobita ma super szczelną szybę i skaszanioną wentylację,
    > to nic dziwnego że woda się kondensuje w najzimniejszym punkcie
    > pomieszczenia. Wystarczy przewentylować i problem zniknie.
    > Nakładanie na szybę panelu fotowoltaicznego za 1600 zeta/m2
    > i zasłanianie sobie widoku po to, żeby pozbyć się skroplonej
    > pary wodnej to doprawdy przedni pomysł ;)

    Są jednak sytuacje, kiedy takie przyciemnienie szyby jest jak
    najbardziej wskazane. Więc czemu nie zrobić tego Cienką Warstwą
    Fotowoltaiczną, która jako produkt uboczny zrobi prąd? Takie
    rozwiązania są już znane. Oczywiście wszystko jest kwestią ceny,
    1600 zeta/m2 trudno zaakceptować. Ale ja kupowałem panele robione
    technologią pokrewną, też na szkle malowane, chociaż jeszcze
    nieprzezroczyste -- tanio to wychodziło. Panel o powierzchni
    półtora metra, solidny kawał podwójnej szyby, za około 100 zeta
    netto (w dużym hurcie). Nominalna moc w warunkach testowych
    (symulacja słońca, 1 kWh/m2, padanie prostopadłe) to nieco ponad
    100W. Uważam, że całkiem nieźle.

    --
    Jarek