  • Data: 2016-03-20 12:36:39
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 09:37:22 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Więc każdy stopień więcej z GWC zmniejsza straty dużo bardziej niż Twoje 2%.

    Nie. To jest duzo prostsze niz piszesz. Skoro reku odzyskuje 90% ciepla, ktore
    wyrzucam na zewnatrz to maksymalnie co mozemy jeszcze odzyskac to dodatkowe 10%
    (wtedy odzyskiwalibysmy 100% ciepla, ktore wyrzucamy). Zakladajac, ze reku
    odzyskuje ciepla za 500 pln i to jest 90%, to znaczy, ze gdyby nie bylo
    wymiennika - wyrzucalibysmy na zewnatrz ciepla za ok 555 pln (100%).
    Czyli chocbys nie wiem jakie sztuczki zastosowal - mozesz jeszcze odzyskac
    tylko te 55 pln.

    A poniewaz sprawnosc wymiennika zalezy od roznicy temperatur na wlocie i
    wylocie, a GWC ja zmniejsza - sprawnosc wymiennika maleje. Oczywiscie
    sumarycznie z GWC odzyskamy wiecej ciepla - ale to bedzie na pewno cos
    w zakresie miedzy 0, a 55 pln :) No niech to bedzie nawet polowa - to daje
    27 pln na sezon. Przy koszcie nawet 2k zwrot po 74 latach. Przy wodnym i
    koszcie 4k - zwrot po 148 latach. Nie ma sensu.

    Dlatego nie mam.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.