  • Data: 2016-03-20 22:23:20
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 20:50:53 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > gdzies tam miałem obliczenia ze rura GWC dł. 55m dała mocy 2,5kW. Niby mało ale w
    dobrze ocieplonym budynku moze i zadziała. No i nie widze powodów zeby tego nie
    rozbudowac do 100 czy 200 metrów.

    Co z tego ze zrobisz rure na 5kW skoro powietrze 400m3/h wiecej niz 1,6kW nie
    bedzie w stanie odebrac :-) A to dla temp. +30stC na zewnatrz. Im bedzie
    na zewnatrz chlodniej tym moc kW maleje. Dla +25stC na zewnatrz juz nie
    bedzie 1,6kW tylko 1,1kW.

    Zeby odebrac 5kW musialbys w takim wypadku podkrecic wentylacje do blisko 2000
    m3/h. Szum, halas, bardzo duze zuzycie pradu.

    Moj reku przy 200m3/h zuzywa ok 50W. Przy 400m3/h juz blisko 150W. To nie leci
    liniowo niestety. A kanaly mam przewymiarowane mocno (najcienszy ma 12cm
    srednicy, a zaczynam od 20cm). 1800m3/h to Ci wentyle zjedza kilkaset W.

    Generalnie da sie zrobic ale projektuj kanaly jak w filmach USA. Szyby raczej,
    nie kanaly ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.