  • Data: 2013-06-12 13:02:42
    Temat: Re: Fuksje!
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 12 Jun 2013 09:44:39 +0200, krys napisał(a):

    > mam zamiar właśnie
    > wyprodukować sobie drzewko, jak się wzmocnią.

    I jeszcze: teraz raczej już za późno na to, sadzoinki pobierać należy na
    początku marca z krzaczka trzymanego specjalnie po to w domu - zeby był
    ulistniony i pełen wigoru. Teraz to fuksje mają wszytskie końcówki
    kwitnące, a kwitnących pędów na sadzonki sie nie bierze.

    W początkach marca pobierałam sadzonki, ukorzeniałam w wodzie lub w mokrym
    piasku pod słoikiem - potem sadziłam w doniczki. Kiedy wykazywały oznaki
    przyjęcia się i troszkę podrosły, wtedy UWAGA zwijałam gruby papier
    pakunkowy w wąską tubę o długości takiej jaki chciałam mieć przyszły
    pieniek fuksji i nakładałam tę rolkę na pęd w doniczce. Stawiałam na stołku
    przy południowym oknie, żeby światło padało od góry w tubę. Pęd rósł w
    rolce dążąc do światła i wyciągał się bardzo szybko, dzięki czemu miał
    takżew bardzo rzadko rozłożone międzywęźla, co jest pożądane dla gładkości
    przyszłego pnia. Kiedy pęd dorastał do górnego końca tuby, zdejmowałam ją,
    a wiotki pęd (wyciagnięty więc i wiotki) przywiazywałam do kijka
    bambusowego w kilku miejscach, żeby się nie krzywił i nie złamał.
    Uszczykiwałam czubek i od tego miejsca już kształtowałam koronę. Ponizej
    usuwałam wssystkie ewentualne pędy. Pieniek szybko nabierał grubosci i
    twardości, nie ma obawy.
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a