  • Data: 2010-03-03 10:34:47
    Temat: Re: Funadement na palach
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Mar, 11:17, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Choc wydaje sie ze wiercenie nawet co 80cm zajmie wiecej czasu niz
    > wykopanie lopata tych fundamentow. A to swider sie zatnie a to trafi
    > na kamien a to cos sie tam zlamie itd.
    >
    > Generalnie pod taki budynek jezeli ma dobre warunki gruntowe i zapewne
    > pkryje go blacha IMHO w zupelnosci wystarczy wykonac wykop o szerokosci
    > 25cm i glebokosci 0,8-1m bez law i zbrojenia. To bedzie bardzo lekka
    > konstrukcja,

    Wiercenie jest o tyle lepsze ze mi sie grunt nie osunie i moge robic
    na raty. Czyli iles tam dziurek w ciagu tygodnia. Metoda gospodarcza.
    Co do gruntu to wlasnie obawiam sie ze sie obsypie. Mam piach do 0,8 m
    a pozniej zwir. na 100% sie obsupie jak bede trzymal odkryte rowki do
    zalania. Jak dom budowalem to widzialem ze byl problem z rowkami pod
    lawy.