  • Data: 2020-11-06 06:02:45
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-11-2020 o 22:30, Janusz pisze:

    > Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się
    > nie nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują,

    Rzekomo 2 mm przez 50 lat, pal jest grubszy.
    Dodatkowo o środka dodaje się beton żeby nie korodowało od dwóch stron.

    > malowanie też niewiele
    > daje bo podczas wkręcania się porysują. pozostają tylko pale
    > żelbetonowe, wbija się rurę stalową, środek wybiera ślimakiem/wiertnicą,
    > wkłada zbrojenie i zalewa betonem.

    Czyli generalnie jak fundament punktowy, tylko głębszy?
    Sąsiad ma właśnie taki pomysł, ale zdaniem geologa beton też koroduje,
    może nawet szybciej....

    > Na domek letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad
    > palami drewnianymi, tyle że nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne
    > odporne na wilgoć,

    Jest to jakiś pomysł.
    Ale nadal potrzeba by wykonawcy, który czymś takim się zajmuje.