    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubość styropianu - ściana fundamentowa
    Date: Thu, 14 Oct 2010 01:55:47 +0200

    Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i954rt$vj5$1@news.onet.pl...

    > Też tak sobie myślalem, dopóki nie zrozumiałem, że nie on będzie to robił,
    > tylko ekipa ocieplająca ściany. Bo majster mówił - "jak się ociepla
    > ściany, wtedy trzeba styropian na ścianie fundamentowej dołożyć tyle, by
    > ocieplenie na ścianie było wysunięte tylko o kilka cm ponad ocieplenie
    > ściany fundamentowej".
    >
    > W zasadzie mam spore zaufanie do majstra, po wtóre sam majster powtarza,
    > że on tak wszędzie robi (te 5cm) i że nie ma to większego znaczenia. W
    > projekcie mam 10cm. Ale nie trzymam się kurczowo cyferek, jeżeli ktoś
> [...]

    nie bardzo rozumiem. Projekt mówi 10cm a majster 5cm i ty bardziej się
    skłaniasz do wersji majstra.
    czyli z góry zakładasz, że ten twój projektant to był jakiś kiepski i się
    nie znał na obliczeniach.
    W takiej sytuacji, po co ci był projekt, jeśli majster i tak wszystko wie
    lepiej.

    jak jest 10cm to tyle ma być! ewentualnie możesz dołożyć, jeśli mieszkasz w
    zimnych rejonach Polski.
    Generalnie to projektanci trochę się znają na tym, co robią a majster ma
    robić tak jak jest na projekcie.
    W projekcie masz wszystko zrobione zgodnie z normą a więc minimum tego co
    jest wymagane w chwili obecnej. Dotyczy to też ocieplenia. Czyli te 10cm to
    jest minimum jakie projektant przewidział. W razie sporów i/lub niejasności
    dzwoń do niego.

    Podejrzewam tylko, co innego. majster trochę sie pomylił i wymurował ściany
    fundamentowe w zewnętrznej linii ocieplenia. a teraz kombinuje jak to
    wymurować ściany budynku i położyć na nich ocieplenie tak aby wystawały poza
    ścianę fundamentową z ociepleniem i powstał naturalny kapinos.

    nie rozumiem też, dlaczego to on nie ma kłaść tego ocieplenia na ścianie
    fundamentowej. wg. mnie to on powinien położyć, zabezpieczyć i dom obsypać,
    zagęszczając ziemię wokół.