    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydraulik strzelił focha ...
    Date: Wed, 24 Nov 2010 01:18:28 +0100

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ichk44$ljp$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale uważam że sam później plułbym sobie w brodę , że się nie
    > zainteresowalem co chce mi włożyć wykonawca. A wykonawca wybrał z
    > kosztorysu NAJTAŃSZE części ...
    > Oczywiście mógłbym to olać i niech wykonawca daje co chce ...
    > Ciekawy jestem ile z Was ma najtansze chińskie rurki ?
    > Zapewne żaden , a takie niestety miałem mieć ...

    Ale takie rzeczy mozesz ustalic z wykonawca wczesniej. Mowisz co chcesz on
    akceptuje i tyle.

    > Kurcze wygląda że jestem "winny" że interesuje się budową i co będę miał w
    > swoim domu ...
    > Ciekawy jestem czy inni też tak "lajtowo" podchodzą i ufają na maxa
    > wykonawcom i podwykonawcom ...
    > Zapewne nie ...

    Nie rozumiesz.
    Skreciles rozdzielacz sam to teraz nie mozesz wzywac hydraulika do poprawki
    bo bedzie Ci durnoty wygadywal nie z tego swiata.

    > Jak na razie nie zapłaciłem ani grosza ...
    > Umówiłem się na daną kwotę z wykonawcą i nie zamierzam ani grosza więcej
    > płacić .
    > Podłogówka w całym domu ma być wpisana do specyfikacji domu i będzie aneks
    > do umowy , aby potem nie było ze przeciez w umowie było ogrzewanie
    > mieszane a ja mam podłogówke ...

    Tylko ze jak cos sie rozcieknie to nie bedzie winnego.

    > No i hydraulika kupi tam ...
    > Bo jeszcze będą folie , mocowania , dylatacja , pompy , bojler i itd ...
    > I inne rzeczy ...

    > Chciałem sie dowiedzieć kilku rzeczy które mnie interesowały. O rozstaw
    > rurek , jakiej firmy będą pompy , jaki bojler i itd
    > Jakoś nie wierzę że nikt nie interesuje się jakie elementy zostana użyte i
    > itd ...

    O tym rozmawiasz z kolesiem odpowiedzialnym za robote a nie z wykonawca.
    Skutek taki, ze jeden mowi ze tamten mowi, a Ty musisz dzwonic do ksiecia
    ktory nie chce tego skrecic. W konsekwencji skrecasz sam krecac na siebie
    bata w przyszlosci. Powinienes ustalic typ, albo spytac czy akceptuje Twoj
    wybor, kupic, pokazac i miec w d..pie jak powie, ze sie nadaje. W ogole nie
    powinienes sie ustawiac w roli pomocnika wykonawcy. Przychodzisz pytasz,
    akceptuja, kupujesz i tyle co powinienes zrobic, ew. pokazac czy takie cos
    moze byc i czy im pasuje. Jak bedziesz za madry to beda konflikty i tyle.
    Prymitywni fachowcy nie lubia douczonych teoretycznie amatorow. Ty masz ich
    podejsc w taki sposob, zeby nie dac pola manewru i osiagajac swoje cele. Nie
    chwal sie wiedza bo to tylko pogarsza sprawe. Udajesz kompletnego kretyna a
    na koniec mowisz co jest nie tak i co trzeba poprawic, grzecznie, pokornie
    ale stanowczo. Jak nie poprawia to paragon.
    Jak etap nie da sie pozniej poprawic to mowisz, ze ma byc tak a nie inaczej.
    Akceptuja to sie zgadzaja, nie akceptuja to do widzenia, ale musisz byc
    pewny ze tak ksiazka pisze.

    > Tak jak pisalem. Dopiero po oddaniu domu w maju zapłacę za dom. Na razie
    > płaciłem tylko zaliczkę (10tys zł).
    > Domu moge nie odebrać , fakt stracę 10tys zł ..

    Tylko ze pewnych rzeczy nie da sie naprawic a Ty umoczysz. Ustal na poczatek
    dylatacje zanim beda ukladac petle, choc i tak pewnie nie beda wiedziec o
    czym do nich took to me.

    > Ja się też interesowałem i podzwoniłem po hurtowniach i wszędzie także
    > mają do samodzielnego montażu , ale na życznie i odpłatnie mogą złozyć ..

    Po prostu na dzien dobry chce Cie udupic. Jak bedziesz wybiegal przed szereg
    to gorzej dla Ciebie. Robote maja zrobic sami bez dotykania Twoich rak.

    Pozdro.. TK