    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Date: Thu, 16 Jan 2014 10:13:32 +0100

    dyskusyjnych:n...@m...org...

    > [ciah fajna historia budowy]
    > Tak więc można :-) Jak się zna swój budżet i zrobi kosztorys to można
    > wybudować dom w zakładanej wcześniej cenie.

    Zapomniałeś o dopisaniu _samemu_. Gdybyśmy brali ekipy to nijak by nie
    starczyło.

    > Znaczy to już stoi i mieszkacie?

    Tak

    > Ile szła budowa?

    Zależy jak liczyć :-)
    Pracowaliśmy tylko wieczorami czyli po 4 godziny dziennie + soboty i urlopy,
    ale z drugiej strony mieliśmy sporo tygodniowych lub dwutygodniowych przerw
    w związku ze służbowymi lub rodzinnymi wyjazdami. Do tego nie wszystkie
    wieczory spędzałem na budowie bo czasem musiałem się zając dziećmi, czasem
    imprezowaliśmy itd. Nie mieliśmy ciśnienia by wybudować się jak najszybciej,
    a przeprowadziliśmy się przed ukończeniem całości, co spowodowało, że
    jeszcze nam się priorytety zmieniły i czas wydłużył.

    Nigdy tego dokładnie nie liczyłem, ale myślę, że to sumarycznie będzie
    gdzieś około 1000 takich popołudni (licząc całe dnie za dwa popołudnia).

    > Różnie to bywa. Szwagier dogadał się z lokalnym składem budowlanym i miał
    > wszystko w cenach "internetowych".

    Też tak próbowałem. Z betonem komórkowym się udało, ale już przy oknach
    dachowych czy wełnie nie było szans, a im większe drobiazgi tym większa
    różnica. Nawet nakrętki i podkładki do przymocowania murłaty zamawiałem
    przez siec bo z przesyłką wychodziło taniej niż w lokalnych hurtowniach po
    upustach.

    Pozdrawiam
    Ergie