  • Data: 2014-01-21 12:11:00
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I też wydałeś 10k na indywidualny projekt który ci zaraz kierbud za 3 koła
    > poprawiał?

    A zrobiłbyś mi projekt taniej?
    Już pisałem wielokrotnie, ale do Ciebie nie dociera. Na działce nie mieścił
    się żaden projekt gotowy a zadowalającej nas powierzchni stąd decyzja o
    zrobieniu projektu indywidualnego. (za to działka oczywiście była tańsza).

    Może po prostu źle szukaliśmy, ale nie udało nam się znaleźć tańszego
    architekta który zaprojektuje dom tak jak _my_ chcemy. Owszem mieliśmy
    oferty nawet poniżej 5 tysięcy, ale już po pierwszej lub drugiej rozmowie i
    kilku wstępnych szkicach dowiadywaliśmy się że to ONI są architektami i to
    ONI będą decydować w jakim domu my możemy mieszkać.

    Co do zmian to na etapie projektu planowałem murować fundament z bloczków -
    bo większość moich znajomych tak robiła i wydawało mi się to najprostszym
    rozwiązaniem do samodzielnej budowy. Dopiero później wpadłem na pomysł, że
    jak jest glina to można nie robić szalunków i lać fundament do ziemi i po
    przeliczeniu że wyjdzie taniej pytanie do kierbuda i decyzja że zmieniamy.

    Pozdrawiam
    Ergie