    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Date: Tue, 20 Oct 2015 20:45:58 +0200

    W dniu 2015-10-20 o 17:40, s...@g...com pisze:
> [...]
    kolektorów płaskich i dobrych kolektorów próżniowo rurowych CPC z kolektorów
    próżniowo rurowych CPC otrzymujemy około 80% więcej energii w skali roku. W okresach
    przejściowych i zimie nawet 4 krotnie więcej.

    > Prozniowe sa fajne do miejsc gdzie jest mroźno ale słonecznie.
    > Tam sprawdzaja sie sporo lepiej od plaskich.
    > No, troche sie sprawdzaja tam gdzie slonca jest duzo ale jest sporo chmur.

    Bez sensu jednak jak wezmie sie pod uwage cene. No chyba, ze cos sie
    zmienilo od czasow kiedy jak sie tym interesowalem. Dobry plaski byl
    niemal cztery razy tanszy od dobrego prozniowego. Lepiej dolozyc
    plaskich na konto prozniowych. Przy okazji mam doswiadczenia z jednymi i
    drugimi, przy czym prozniowy nie jest z tej wyzszej polki z bezposrednim
    przeplywem. Po dodaniu plaskich zauwazylem radykalna poprawe uzyskow
    zima, co dowodzi, ze plaskie tez sobie radza calkiem niezle.

    > Ale ciekawi mnie ta instalacja gdzie ponoć prawie 2x lepiej sobie radza. Cos mi nie
    bardzo pasuje ale nie chce krytykowac bez danych :)

    Mysle, ze szkoda czasu. :-)

    Pozdro.. TK