  • Data: 2015-10-21 10:48:31
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-21 o 09:23, Budyń pisze:

    > grad jest zjawiskiem baaaaardzo lokalnym - jasne ze sie zdarza tyle, ze nie opłaca
    sie konstruowac budynków czy samochodow tak by go bez szkody przetrzymały.
    > Czy przykład z dachem to dowód ze blacha na dachu i plastikowe rynny to zło?
    > Wracajac do tematu - solar nie musi wytrzymac duzego gradu, pozaru i trzesienia
    ziemi.
    > Zawsze sie wyważa ryzyko i koszty. A od ryzyka sa ubezpieczenia.

    Jednak warto wiedziec za co sie placi. Ja nie namawiam tylko pokazuje
    skad roznice sie biora. Sprawa druga - jest instytut certyfikujacy
    kolektory w Szwajcarii. Tam podawane sa uzyski poszczegolnych badanych
    kolektorow w stosunku do wzorcowego. Kiedys to przegladalem i roznice
    miedzy producentami wcale nie byly male. Polecam dla zainteresowanych.

    Pozdro.. TK