    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile może wynieść podzielenie pokoju?
    Date: Fri, 27 Feb 2009 07:45:03 +0100

    Piter S. pisze:
    > Witam,
    > chcę podzielić pokój na dwa mniejsze. Pokój ma ok. 4,2m x 4,5 m.
    > Dzielenie będzie tak, że powstaną dwa pokoje 2,1m x 4,5 m. W ściance
    > dzielącej mają być drzwi, czyli jeden pokój będzie przejściowy. Tak, że
    > dzieci będą miały dwa pokoje zamaist jednego.

    Ja tylko zwrócę uwage na twój pomysł. Pokój przechodni to przekleństwo.
    i dla jednego i dla drugiego. Jesli jest jeszcze różnica wieku większa
    niż 2 - 3 lata to będą tylko konflikty poza tym takie wąskie pokoje to
    klitki kompletnie nie ustawne pewnie w żaden sensowny sposób (przechodni
    pokój bedzi emiał dzwi na obu scianach i jeszcze okno - na 2,1m to nawet
    wygodne łóżko nie wejdzie i jak rozwiążesz problem okien? Chyba że sa
    dwa metrowe okna ale w to wątpię.
    Moim zdaniem to kiepski pomysł wegetowałem w takim stanie 12 lat i nie
    było z tego nic dobrego szczególnie od czasu kiedy siostra miał a12 lat.
    to zaczęły sie konflikty, wojny o prywatność, zamykanie drzwi na klucz,
    halsowanie (uwierz mi muzyka potrafi wywoływać teraz gigantyczne
    konflikty), problem budzenie jednego przez drugie - bo jeden chce spać
    dłużej a inny musi wyjść do szkoły.. i tym podobne. Przechodni to może
    być pokój dzienny, jadalnia, czy korytarz ale nie pokój który ma być
    prywatny. Jak chcesz to rozwiąż to tak by każde z nich miało osobne
    wejście do swoje części. Mieszkanie w takim podłużnym pomieszczeniu źle
    wpływa na komfort psychiczny.