  • Data: 2013-05-16 23:01:24
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:51952f04$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bo tu są mostki cieplne, a do tego większe straty ciepła od samego okna.

    Przy oknie (pomijajac grzejnik) cyrkulacja powietrza jes najwieksza, tyle ze
    z gory na dol. W tym przypadku stale dostawy wilgoci, ale nie wiekszej niz w
    reszcie pomieszczenia. Ty piszesz, ze grzyb nie wylazi na nieocieplonych
    scianach tylko na tych z ktorych nie moze wyjsc. Teraz, ze przy oknach sa
    mostki. Rozumiem, ze zaprzeczasz temu co pisales wczesniej?

    > Bo w samym rogu masz dwukrotnie większą przenikalność ciepła, ponieważ
    > ciepło tego samego punktu przenika poprzez dwie ściany.
    > Na środku zaś ciepło przenika tylko poprzez jedną ścianę :)

    Alez ja to wszystko wiem i twierdze, ze tam wlasnie wilgoc "najchetniej" sie
    gromadzi. Dlatego tez rosna tam grzyby na obiad, a nie jak piszesz trudniej
    tej wilgoci odparowac. Nie tyle trudniej odparowac, tylko ona tam gromadzi
    sie caly czas nasycajac woda sciane. Rozwiazaniem nie jest przesuwanie
    punktu rosy a dazenie do utrzymania jednakowej temperatury sciany i
    powietrza przez jej ocieplenie. Zbyt mala izolacja nawet z przepuszczajacej
    wilgoc welny i tak spowoduje wychlodzenie sciany w newralgicznych miejscach
    i hodowle grzybow.

    Pozdro.. TK