    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile styropianu ?
    Date: Wed, 22 May 2013 15:08:11 +0200
    <kmu77c$ub5$1@usenet.news.interia.pl> <kmvbbv$3fl$1@node2.news.atman.pl>
    <kmvgn9$ffa$1@usenet.news.interia.pl>
    <5193a925$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <kn0rt0$59b$1@usenet.news.interia.pl> <knd3b4$659$1@node2.news.atman.pl>
    <knd8lm$gb6$1@usenet.news.interia.pl>
    <519a55ce$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <kne1uo$285$1@usenet.news.interia.pl>
    <519b1be9$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <knfosh$c2s$1@usenet.news.interia.pl>
    <519b9ed3$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kngjme$1bs$1@usenet.news.interia.pl>
    <519c4fc8$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kni0a3$pq6$1@usenet.news.interia.pl>
    <519c89ba$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kni47c$21j$1@usenet.news.interia.pl>
    <519c9d2e$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:519c9d2e$0$26689$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > jedna, poprzez powierzchnie wewnątrzną ścian, gipsowane i pomalowane.
    > Natomiast wahania ciśnienia (podkreślam, że chodzi o zmiany ciśnienia, a
    > nie samo ciśnienie) powodują, że ściana jest wentylowana. Przy wzroście
    > ciśnienia atmosferycznego tłaczane są w ścianę niewielkie ilości
    > dodatkowego powietrza, a przy spadku ciśnienia to powietrze się wydostaje
    > tą samą drogą. Jeżeli wtłoczone powietrze zawiera mniej wilgoci niż to
    > wewnątrz ściany to ściana jest suszona. Jeśeli powietrze zawiera więcej
    > wilgoci to jest zawilgacana. Kwestią jest teraz gdzie jest cieplej i ile

    Rozpatrzmy wiec raczej powszechne warunki.
    Kiedy cisnienie na zewnatrz spada to przewaznie wilgotnosc na zewnatrz
    wzrasta. Sila rzeczy to powietrze wewnatrz sciany nie bedzie jakos
    szczegolnie bardziej wilgotne, wiec nie bedzie tez osuszania. Natomiast
    kiedy wzrasta cisnienie to wg. Twojej teorii wilgoc powinna byc wtlaczana.
    Ja tu nie widze szczegolnego wplywu na wilgoc w scianie. Raczej sklanial bym
    sie do stanu rownowagi. Poza tym wzrost cisnienia po deszczowej pogodzie
    bedzie wtlaczal wiecej wilgoci. Pozniej spadek cisnienia zabierze te wilgoc,
    ale na krotko, bo pozniej wilgotnosc wzrosnie.

    > Oczywiście masz rację, że przede wszystkim najważniejsza jest sprawna
    > wentylacja i ja z tym także nie dyskutuję, uważam to za sprawę na tyle
    > oczywistą, że nawet nie mam zamiasru dyskutować.
    > Chodzi natomiast o sytuacje, kiedy ta wentylacja przestaje wystarczać lub
    > jest też w jakiś sposób ograniczana lub po prostu jest źle wykonana, bo
    > dom jest stary i nikt niczego nigdy nie liczył, a obecny właściciel
    > postanowił dom docieplić styropianem.

    Styropian o tyle polepszy sytuacje, ze podniesie temperature sciany i nie
    bedzie tam punktu kondensacji. Skoro sytuacje wilgoci w domu po ociepleniu
    zdarzaja sie, przewaznie po wymianie rowniez okien, to sytuacji jak widzisz
    nie poprawia opisywany przez Ciebie proces przed ociepleniem. Wilgoc byla
    przed ociepleniem jak i po. Podstawowy problem to niedzialajaca wentylacja.

    > Czyli zgadzasz się z tym co napisałem wcześniej o utrudnionym wysychaniu.

    Zgadzam sie, ze - upraszczajac - w pomalowana sciane wilgoc trudniej
    wniknie, ale tez trudniej taka sciana wyschnie.

    > Maniek, wskaż mi konkretnie które to teorie przeze mnie propagowane wg
    > Ciebie są nikomu nieznane.
    > Proszę nie pisz ogólnikami, tylko wskaż konkrety.

    Wplyw cisnienia atmosferycznego na wilgoc w scianie.

    > Nie chodzi mi o odmienność poglądów, bo każdy ma prawo je mieć inne lub
    > czegoś nie rozumieć.
    > Ale chodzi mi o styl wypowiedzi, który ma za zadanie ośmieszać.

    Wybacz, nie bylo takiego zamiaru.

    > Na skutki ma wpływ wiele drobnych spraw.
    > Nawet dyfuzja pary wodnej, sama w sobie jest pomijalna.
    > Biorąc do kupy wiele czynników okazuje się, że tworzy się problem.

    Problem wilgoci w scianach to dwa czynniki: ocieplenie i wentylacja. Jezeli
    choc jeden z nich zawodzi to jest problem. Rzecza calkowicie pomijalna sa
    czynniki o ktorych piszesz, choc wedlug mnie nie maja zadnego znaczenia.

    > Przecież to są podstawowe prawa fizyki.
    > Nie chce mi się prowadzić kolejnych wykładów i być w dalszym ciągu
    > wyśmiewany przez osoby, które nie rozumieją o czym piszę. Tym bardziej, że
    > co jakiś czas wiesza mi się komputer i napisanie sensownego posta to walka
    > z czasem :)
    > Poczytaj sobie o suszeniu/osuszaniu podcinieniowym/próżniowym lub o tzw.
    > liofilizacji.

    Ale to sa dodatkowe czynniki norlanie nie wystepujace w takiej
    intensywnosci.

    Pozdro.. TK