    From: Jan Drawski <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile styropianu ?
    Date: Wed, 22 May 2013 15:35:57 +0200
    <kmu77c$ub5$1@usenet.news.interia.pl> <kmvbbv$3fl$1@node2.news.atman.pl>
    <kmvgn9$ffa$1@usenet.news.interia.pl>
    <5193a925$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <kn0rt0$59b$1@usenet.news.interia.pl> <knd3b4$659$1@node2.news.atman.pl>
    <knd8lm$gb6$1@usenet.news.interia.pl> <kndc3h$es3$1@node2.news.atman.pl>
    <kne0vh$ae$1@usenet.news.interia.pl> <knead4$co5$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <519b9e46$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <519c5748$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <519c732e$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>

    > Mam problem z komputerem. Płyta główna zaczęła się wieszać i pomiędzy
    > kolejnymi "zwiechami" nie mogę dokończyć edytować postu. Muszę najpierw
    > wymienić główną płytę, bo praca na tym komputerze stala się udręką.

    Takie awarie płyty głównej to rzadkość. Sprawdź najpierw, w miarę
    możliwości, wszystkie inne elementy, czyli:
    1. Jak są dwie kości RAMu to można wyjąć raz jedną, raz drugą.
    2. Inny dysk twardy z nowym systemem.
    3. Inny zasilacz.
    4. Odłącz wszystko co można, czyli CD/DVD, kartę dźwiękową.

    No chyba, że widzisz, że np. na płycie głównej spuchły kondensatory -
    najczęściej się to dzieje z tymi w pobliżu zasilania, procesora.
    Możesz sprawdzić też kondensatory w zasilaczu. Rzadko ale pomaga wyjęcie
    i włożenie ponowne procesora, czyli potrafi wystąpić problem z dobrym
    stykiem nóżek, styków. Tylko przy tej operacji przydała by się nowa pasta.

    Janek