  • Data: 2012-06-05 23:25:18
    Temat: Re: Ile za polozenie Woodentica na Slasku?
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 19:00:17 UTC+2 u=BFytkownik tynkiozdobne.pl =
    > napisa=B3:

    Przede wszystkim to jest gres, a nie terakota i nasiąkliwość tej płytki
    wymaga odpowiedniej zaprawy. Dla tego też zazwyczaj ruch pieszy zalecany jest
    po 24h od ułożenia. Tak więc na dzień dobry zwykły klej się do tego nie
    nadaje. Ale to wg mnie i speców od chemii którzy twierdzą, że w takim
    wysokoelastycznym więcej jest żywic i innych wynalazków niż piachu i cementu.
    Ty jak najbardziej możesz twierdzić inaczej. Ogrzewanie podłogowe traktowane
    jest jako podłoże odkształcalne. Zaprawa elastyczna lub uelastyczniona
    pokryje większą powierzchnię płytki podczas docisku. Sprawdzone i
    przetrenowane nie tylko na szkoleniach. Te kleje mają zazwyczaj minimalną
    grubość warstwy na poziomie 2mm i maks na poziomie 5mm. Grzebień 8mm daje
    dociśniętą warstwę około 4-5mm i te wymagane 90% pokrycia. Korekta jest
    możliwa po nawet 20-30 minutach, czego nie radziłbym robić przy zwykłej
    zaprawie. Tanim klejem Mapei, ale z Casto właśnie pracowałem. Nazwa to
    "Szary". Nie można było zwykłej płytki glazury na ścianie docisnąć. Piach aż
    chrzęścił w tej zaprawie i był to zwykły kit, chociaż trzyma po związaniu
    dobrze. Jednak to ściana, a nie obciążona podłoga. Ta narażona jest na upadki
    przedmiotów, nacisk stały i wspomniane zmiany temperatur. Odspojenie płytki
    spowodowane minimalną warstwą kleju to przykra rzecz w już użytkowanym domu.
    Kupa zamieszania, brudu i niemało czasu na naprawę. Warto ryzykować? Samorobi
    może tak, wykonawca raczej takiego błędu nie zrobi.