eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Fri, 16 May 2014 13:24:04 +0200
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536e5ea5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq13m$64g$1@node1.news.atman.pl>
    <53710d3d$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksgu9$n4r$1@node1.news.atman.pl>
    <53726c77$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <537284c1$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <5373ddf3$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll1t6n$ccb$1@node1.news.atman.pl>
    <5374eb57$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll3fqu$ktq$1@node2.news.atman.pl>
    <5375b16b$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll4lud$mip$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-05-16 11:30, Ergie pisze:

    > Dla Twojej słowo kotwa oznacza różne rodzaje mocowania. Stąd czasownik
    > kotwić. W budownictwie szkieletowym oznacza takie mocowanie drewna do
    > betonu by drewno się z tym betonem bezpośrednio nie stykało. A jak się
    > nie styka to nie tworzy mostka cieplnego o którym bzdurnie napisałeś.

    Tu się wtrącę.
    Ściany domu szkieletowego stoją na desce podwalinowej, która leży na
    betonie (oddzielona od niego cienką warstwą izolacji
    przeciwwilgociowej). Deski podwalinowe są porządnie impregnowane.

    Izolacja przeciwwilgociowa na styku deski i fundamentu - nie izoluje
    termicznie (albo w bardzo nieznacznym stopniu) więc faktycznie można
    mówić o mostku termicznym.

    Być może warto więc tę moją nieszczęsną płytę fundamentową jednak
    obłożyć dookoła cienkim styropianem (który powinien sięgnąć ten 1m w
    głąb gruntu). Nie widzę jednak powodu, by ten styropian pakować pod spód
    płyty. Toż tam ziemia grzeje od spodu więc żadne dramatyczne mrozy nie
    powinny być groźne.

    Dobrze kombinuję?

    --
    MN