    From: niebieski <n...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Inhibitor korozji.
    Date: Tue, 07 Feb 2017 16:48:28 +0100

    W dniu 07.02.2017 16:00, Uzytkownik pisze:

    > To raczej masz cud techniki z trzydziestego wieku w którym woda
    > bezpośrednio grzeje wodę.

    Wiesz co to jest sarkazm? Może masz jakiś problem z wyczuciem go?

    > Po co więc chcesz wymieniać na taki XXX
    > wieczny wymiennik na wymiennik z XXI wieku w którym woda grzeje metal z
    > jednej strony, a ten metal z drugiej strony grzeje inną wodę?
    > My tu być zacofane i nie znać takiej technologii z XXX wieku i nie
    > wiedzieć jak Ci pomóc.

    Gdzie napisałem "bezpośrednio"? To tylko wytwór twojej wyobraźni. Nudny.

    > Teraz poważniej:
    >
    > Do czego chcesz dodać inhibitora i w jakim celu?
    >
    > Rdzewienie wymienników CWU nie zachodzi po stronie wody kotłowej, bo ta
    > zasadniczo pozbawiona jest tlenu,

    Fajnie. Szkoda, że mój poprzedni tego nie wiedział.

    ale zachodzi ona po stronie ciepłej
    > wody użytkowej, bo ta zawiera rozpuszczony tlen, a nierzadko jego nawet
    > bardziej agresywną postać w postaci ozonu. Aby zapobiectej korozji

    Nie mam zamiaru.

    > musiał byś dodać inhibitora do wody, którą będziesz pił i się w niej
    > kąpał. Dodawanie inhibitora do instalacji kotłowej nie ma kompletnie
    > znaczenia dla żywotności zasobnika CWU (bojlera).
    > Jedyna ochrona przed korozją takiego wymiennika (bojlera) to wymieniana
    > raz do roku anoda magnezowa,
    > która umieszczona jest po stronie wody
    > użytkowej lub zastosowanie wymiennika, który nie rdzewieje np. ze stali
    > kwasoodpornej.

    Piszesz jak do idioty. Na samym początku pisałem o ew. zastosowaniu
    inhibitora do układu ogrzewania bojlera. Fakt, może zbyt skrótowo to
    przedstawiłem, ale to tylko dlatego, że kierowałem to do ludzi mających
    pojęcie w tej dziedzinie. Tak myślałem.

    --
    niebieski