    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja CO
    Date: Mon, 20 Dec 2010 16:15:27 -0800 (PST)

    On 20 Gru, 22:55, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > W Twoim przypadku majac bufor ciepla nie musisz co kilka godzin dokladac do
    > kominka. Wystarczy, ze napalisz raz, przadnie i moze spobie spokojnie
    > wygasnac.
    > Tearaz jeszcze napisz po ilu sezonach grzewczych przestalo Ci sie chciec ?

    Nie moge powiedziec ze mi sie niedobrze robi jak mam odpalic kominek -
    ja to z natury troche leniwy jestem i tak samo mi sie nie chce np.
    zrobic sobie herbaty, czy wstac zeby isc sie odlac do WC, wiec poki co
    to niechcenie jest baaardzo lekkie ;D Ale kto wie, czy nie byloby
    wieksze gdybym mial swiadomosc, ze bede tak ogrzewal chaupe do konca
    zycia.. Brrr o nie! A tak naprawde to jest to moj pierwszy sezon ktory
    mam zamiar w wiekszosci ogrzewac kominkiem (zeszly ogrzewalem 95%
    pradem).

    > To jest wlasnie sedno uzytkowania komink w jako gl wnego zr dla energii.

    Jako glowne zrodlo energii - nigdy w zyciu! Ale tak samo nigdy w zyciu
    by mi sie nie chcialo kotla na drewno, czy kotla na wegiel. Ale
    kominek z plaszczem jako dodatek do jakiegos drogiego glownego zrodla
    ciepla (a dla niektorych gaz moze byc drogi) - juz ma sens. Dogrzewac
    sie w najwieksze mrozy - takich dni gdzie jest -20stC jest tylko
    kilkanascie w ciagu zimy i palac wtedy w kominku mozemy oszczedzic
    sporo kasy :)

    A co do mojego kominka - zaluje bardzo ze wzialem tylko 12kW na
    plaszczu, bo w duze mrozy bufor niewiele sie laduje, wszystko wciaga
    podlogowka :-) Teraz wzialbym tak 20-24kW. Ale gdzies tak do -10stC
    moge spokojnie palic te 7-8h / dobe. Czyli rozpalam sobie kolo 15-16 i
    pali sie tak do polnocy. Wahania temp. sa minimalne :) Bez bufora nie
    wiem jakby bylo. Musze jeszcze zaizolowac od gory bufor bo mu kiedys
    sciagnalem "czapke" z welny (byla do czegos potrzebna) i tak sobie
    stoi i grzeje ostro piwnice - znacznie szybciej sie wychladza i krocej
    trzyma cieplo potrzebne na ogrzanie parteru :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.