  • Data: 2010-12-21 12:04:57
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > użyteczna do grzania domu - jezeli ten piasek nagrzejemy do tych 45st tak jak
    > jest u niego to mamy zakumulowane 1,3GWh ciepła.
    > To działa.

    Tak oczywiście. 1.3GWh ciepła ;)))
    Proszę Cię... - no chyba że ten piasek z każdej strony jest
    b. dobrze zaizolowany - zwłaszcza od spodu - gdzie grunt ma kilka stopni.
    Bo inaczej, to to ciepło szybciuuuutko mu wyjdzie... dołem, bokami itd.

    Żeby sobie uświadomić że nie można tego ciepła "pod domem" ot tak
    zgromadzić... to wyobraź sobie że masz dom na wodzie, w oceanie.

    I teraz grzejesz sobię wodę "pod domem" ... żeby później z niej
    odzyskiwać energię ;))

    Może ciut przerysowany przykład, bo oczywiście piasek gorzej
    przewodzi ciepło od wody... ale jednak całkiem sprawnie (trzeba by
    sprawdzić w jakiś tabelakach ;) )