  • Data: 2010-12-22 12:37:29
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:8011a22b-4d7e-431a-894f-e78fdf095e82@f20g2000vb
    c.googlegroups.com...

    > to wroc do szkoly i popros nauczyciela, zeby laskawie wytlumaczyl ci
    > to, czego w swojej arogancji nie douczyles sie...
    > to pokazane z przykladzie rozwiazanie z akumulatorem w gruncie pod
    > domem ma jedna zasadnicza wade... nie bedzie dzialac...:-)
    > dlaczego? cofnij sie pare postow wyzej i zastosuj swoje teorie o
    > warstwowym rozkladaniu ciepla w gruncie... potem pomysl jeszcze raz i
    > moze zauwazysz, ze sprawnosc oddawania ciepla przez taki akumulator
    > bedzie bardzo niska, a wlasciwie zdolnosc regeneracyjna zloza wokol

    Sprawnosc nie jest potrzebna. Nawet niska jest zaleta, bo zwieksza
    bezwladnosc. Duza bezwladnosc jest wysoce pozadana, aby zachowac cieplo
    przez kilka miesiecy. Nawet sprawnosc oddawania ciepla styropianu nie bedzie
    problemem.

    Piec akumulacyjny nagrzewa sie kilka godzin i dopiero wtedy porzadnie
    grzeje. Chlodzi sie kilkanascie godzin. Tez ma niska sprawnosc oddawania
    ciepla.
    Grzejnik olejowy ma wysoka sprawnosc oddawania ciepla i jest zimny 15 minut
    po wylaczeniu.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/