  • Data: 2010-12-23 17:02:57
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-23 17:01, Adam Szendzielorz pisze:

    > I czego to dowodzi? Ze masz niskie zapotrzebowanie na cieplo budynku.
    > Jezeli kalafiorami z temp. 42stC nagrzewasz chaupe to podlogowce
    > wystarczy max 30 albo nizej - i nijak to drewnu na podlodze zaszkodzic
    > nie moze - powielasz tylko mity anty-podlogowkowe - zylaki, zakaz
    > kladzenia drewna na podlogach etc. No napisz jeszcze ze mi sie
    > bardziej w domu przez ta podlogowke kurzy to zbierzesz komplet pseudo-
    > argumentow :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Kuźwa, temat podłogówki mam w nosie. I nie o tym pisałem, tylko o tym
    żeby nie wciskać ludziom głupot że na grzejnikach nie będzie
    kondensacji. Jak jest dobrze chałupa izolowana termicznie to i przy
    grzejnikach będzie kondensacja na kotle.

    To jest aksjomat: żeby było ciepło w budynku to trzeba dostarczyć
    dokładnie tyle ciepła ile z niego ubywa.
    A w jaki sposób to osiągnąć to drugorzędna, techniczna sprawa.

    Niemal wszyscy na tym forum się skupiają, w temacie ogrzewania, na
    pitoleniu o kotłach i kondensacji ale nie zauważają prostego faktu, że
    jeśli chałupa będzie kiepściutka pod względem izolacji termicznej to nic
    nie pomoże w niskim zużyciu energii na ogrzewanie, ani super
    niskotemperaturowa_w_całej_chacie podłogówka ani super-hiper-hi-tech
    kocioł kondensacyjny, ani krowiaste_przeogromne "kalafiory" na ścianach.

    Mając dobrze izolowaną termicznie chatę można nawet pierdnięciem ją
    ogrzać (domy pasywne). I w takim przypadku grzejąc "cieniutkim" kotłem
    atmosferycznym, będzie mniejsze zużycie nośnika energii niż na
    kondensacie, który ogrzewa cieniutko izolowaną termicznie chałupę.