  • Data: 2010-12-23 18:48:48
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ievvc2$nsv$1@news.onet.pl...

    > Kuźwa, temat podłogówki mam w nosie. I nie o tym pisałem, tylko o tym
    > żeby nie wciskać ludziom głupot że na grzejnikach nie będzie
    > kondensacji. Jak jest dobrze chałupa izolowana termicznie to i przy
    > grzejnikach będzie kondensacja na kotle.

    To wskaż jeszcze kto i w którym miejscu napisał, że nie będzie kondensacji
    przy grzejnikach.
    Chłopie czy Ty czytasz wypowiedzi, na które udzielasz swoje rady ?
    Napisałem wyraźnie, że przy grzejnikach jest kondensacjha, ale efekt tej
    kondensacji jest mały. Tym mniejszy im wyższa jest temperatura wody w
    obiegu. Napisałem też, że kocioł kondensacyjny jest naprawdę kondensacyjny
    tylko wtedy, gdy temperatura wody jest niska, poiniżej 40stC.
    Gdzie tu widzisz sprzeczności ?
    Poza tym to nie my się rozpisujemy na temat tego, ze podłogówka jest
    największym złem, które przynosi schorzenia nóg w postaci żylaków, nie
    rozumiejąc gdzie tak naprawdę tkwi problem. To Ty piszesz te bzdury nie
    wiedzac, że przyczyną jest zbyt wysoka temperatura podłogi, a nie sama
    podłogówka. Poza tym co mają do tego żylaki ? Tu także piszesz bzdury, bo w
    tym przypadku są problemy ze stawami, a nie z żylakami.
    Tak wiec gdzieś coś Ci się obiło o uszy i powtarzasz.

    > To jest aksjomat: żeby było ciepło w budynku to trzeba dostarczyć
    > dokładnie tyle ciepła ile z niego ubywa.
    > A w jaki sposób to osiągnąć to drugorzędna, techniczna sprawa.

    Widzisz, rzecz polega na tym, że dostarczając grzejnikami masz większe
    straty ciepła w domu niż przy dostarczaniu podłogówką.
    A dlaczego ?
    Bo w przypadku grzejników ciepło kumuluje się pod sufitem, a tam poprzez
    ściny i strop przenika na zewnątrz. Przy grzejnikach rozkład temperatur jest
    taki, ze przy podłodze jest najzimniej, a przy suficie jest ukrop. Wystarczy
    tylko jak wejdziesz na drabikę to od razu poczujesz, zejest Ci zbyt gorąco.
    To jest własnie spowodowane tym, że pod sufitem jest najwyższa temperatura.
    Im większa różnica temperatur pomiędzy przegrodami ciepła tym większa
    prezenikalność ciepła i tym większe straty.
    W przypadku podłogówki rozkład temperatur jest odwrotny, czyli najcieplej
    przy podłodze, a im wyżej tym chłodniej.
    Człowiek najszybciej marznie od nóg i na odwrót jeżeli jest mu ciepło w
    stopy to odczuwa komfort ciepła przy temperaturze powietrza niższej nawet o
    2-3 stopnie niż w przypadku, kiedy podłoga jest tym najzimniejszym miejscem.
    Pomyśl teraz co będzie jeżeli odczuwamy komfort cieplny przy temperaturze w
    domu niższej o 2-3stC, a temperatura pod sufitem różni się o 5-6stC niż w
    przypadku grzejników. Ano odpowiedź jest prosta: odczuwamy ten sam komfort
    cieplny przy mniejszych stratach energii.
    Do tego podłogówki nigdy nie zasilisz z kotła wodą o temperaturze ponad
    57stC, ponieważ posiada bardzo dużą powierzchnię wymiany ciepła. Skoro nigdy
    nie będzie potrzeby grzać wody do takiej temperatury to wniosek jest prosty:
    kocioł zawsze będzie pracował w kondensacji. W przypadku grzejników może
    wychodzić z pracy kondensacyjnej i to tym cześciej im będziesz miał mniejsze
    grzejniki.

    > Niemal wszyscy na tym forum się skupiają, w temacie ogrzewania, na
    > pitoleniu o kotłach i kondensacji ale nie zauważają prostego faktu, że
    > jeśli chałupa będzie kiepściutka pod względem izolacji termicznej to nic
    > nie pomoże w niskim zużyciu energii na ogrzewanie, ani super
    > niskotemperaturowa_w_całej_chacie podłogówka ani super-hiper-hi-tech
    > kocioł kondensacyjny, ani krowiaste_przeogromne "kalafiory" na ścianach.

    Dyskutujemy o różnicy podłogówki i grzejników w tym samym budynku, który
    jest ocieplony dokładnie w ten sam sposób.
    Tak więc kolego skończ z tym pitoleniem, bo nie o pierdołach dyskutujemy.

    > Mając dobrze izolowaną termicznie chatę można nawet pierdnięciem ją
    > ogrzać (domy pasywne). I w takim przypadku grzejąc "cieniutkim" kotłem
    > atmosferycznym, będzie mniejsze zużycie nośnika energii niż na
    > kondensacie, który ogrzewa cieniutko izolowaną termicznie chałupę.

    Tu już znów zaczynasz kierować dyskusję na inny tor. Tak jak wcześniej
    kwestię kondensacji przy grzejnikach skierowałeś na błędne wnioski
    dyskwalifikujące podłogówkę ze względów zdrowotnych.