  • Data: 2010-12-23 19:37:55
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-12-2010 o 18:02:57 mowczar <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kuźwa, temat podłogówki mam w nosie. I nie o tym pisałem, tylko o tym
    > żeby nie wciskać ludziom głupot że na grzejnikach nie będzie
    > kondensacji.
    Może być może nie, a na podłogówce zawsze będzie :)
    My uściślamy twoją wypowiedź bo jest niekompletna, nieobiektywna i
    mniej doświadczonych inwestorów będzie wprowadzała w błąd.

    Jak jest dobrze chałupa izolowana termicznie to i przy
    > grzejnikach będzie kondensacja na kotle.
    Powinna być, duzo zależy od wielkości grzejnika.

    > To jest aksjomat: żeby było ciepło w budynku to trzeba dostarczyć
    > dokładnie tyle ciepła ile z niego ubywa.
    > A w jaki sposób to osiągnąć to drugorzędna, techniczna sprawa.
    I tu się mylisz bo dostarczanie ciepła jest najważniejszym procesem,
    w zależności od tego jaki system ogrzewania się wybierze można już na
    starcie
    tracić 20-30% energii.

    > Niemal wszyscy na tym forum się skupiają, w temacie ogrzewania, na
    > pitoleniu o kotłach i kondensacji ale nie zauważają prostego faktu, że
    > jeśli chałupa będzie kiepściutka pod względem izolacji termicznej to nic
    > nie pomoże w niskim zużyciu energii na ogrzewanie, ani super
    > niskotemperaturowa_w_całej_chacie podłogówka ani super-hiper-hi-tech
    > kocioł kondensacyjny, ani krowiaste_przeogromne "kalafiory" na ścianach.
    Mylisz się ale nie chce mi sie nad tym rozwodzić.

    --
    Pozdr
    JanuszK