    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja cieplna a średnica rurek
    Date: Sat, 2 Oct 2021 20:09:29 +0200

    2021-10-02 o 19:41 +0200, Janusz napisał:

    > I dajesz calowe rurki, jak pex-y to 26 spokojnie wystarczy.

    Calowa rurka (miedziana) ma średnicę *wewnętrzną* 26 mm. Aby otrzymać
    taką średnicę przy pexie, trzeba użyć rurki fi 32 mm. Drogo, ciężko się
    układa, trudno wykonać łuki, itd. Stąd moje rozterki... Tym bardziej,
    że instalacja rozbija się następnie na tylko dwie miedziane nitki 16mm,
    czyli patrząc tylko na pola przekroju, pex 26 byłby wystarczający. Ale
    może by tak zejść do 20...

    Mateusz