  • Data: 2010-03-01 09:08:52
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Inny przydatny bajer dla innego mojego klienta to przerobienie tak
    > instalacji oświetleniowej by wychodząc z mieszkania mozna było zgasić
    > światło we wszystkich pokojach jednym wyłącznikiem.

    no jezeli masz alarm to automatycznie alarm zadba o wygaszenie
    wszystkich swiatel, odciecie gniazdek zasilajacych z wyjatkiem lodowki
    i innych urzadzen ktore wymagaja ciaglego zasilania.

    > Ale żeby pakować instalację inteligentnego domu to dalej nie widzę tych
    > zalet w przypadku mieszkań, bo dla domu to są pewne zalety, ale które
    > również można alternatywnie uruchamiać.

    co do mieszkan to nigdy sie nie zastanawialem nad celowoscia
    stosowania takich rozwiazan, ale faktycznie wiele zalet zniknie.
    Sluchaj wiele z tych rzeczy mozna zrobic zapewne alternatywnie,
    ale wtedy zapewne skomplikuje sie dosc mocno instalacja tradycyjna.
    Mozna zalozyc oddzielnie alarm, ktory po zazbrojeniu zamknie rolety
    wylaczy swiatla. Mozna miec odzielen czujniki zalania, pozaru
    i niezalezny modul do powiadamiania na komorke. Ale jezeli sprobujesz to
    wszystko zrobic tradycyjnie to polowe pow. ścian beda zajmowac kable,
    juz nie mowiac o podlaczeniu tego w jakies glownej rozdzielni, do ktorego
    bedziesz potrzebowal inzyniera a nie zwyklego elektryka :-).

    IB polega glownie na zintegrowaniu wszystkich tych systemow w jeden
    i maksymalnym uproszczeniu okablowania.

    A jezeli zakupisz aplikacje zarzadzania IB na PC, to masz mozliwosc
    jakich inni nie maja :-) z sypialni zgasisz swiatlo w lazience :-).
    Pokazówka dla gosci bezcenna :-), niech po powrocie do domu
    rwą sabie wlosy z głowy, ze cie stac ;-).

    Pzdr
    Darek

    P.S. ja wstepnie oszacowalem koszt mojej autorskiej instalacji
    i bez automatyki ogrodu i rolet zewnetrznych, projektujac i wykonujac
    samodzielnie elektronike i tak koszt bedzie o kilka tysiecy wyzszy niz
    tradycyjnej instalacji. Nie licze tu wlasnego czasu i wkladu pracy, poniewaz
    to bez sensu.
    Co za to dostane, funkcjonalnosc podobna do inteligentnych budynkow,
    za duzo duzo nizsza cene, brak potrzeby wzywania specjalisy do
    przekonfigurowania
    systemu.
    Co trace, brak badan, certyfikacji urzadzen - mam troche dylemat, poniewaz w
    razie pozaru
    domu to dobry powod od wywiniecia sie ubezpieczyciela od odszkodowania....