  • Data: 2010-03-01 10:11:52
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale zamierzasz jakies sterowniki samorobne montowac czy bazowac na
    > gotowych
    > sterownikach które sam skonfigurujesz?

    cała elektronika bedzie mojego autorstwa. Stosowanie systemow
    uniwersalnych - zdaje sie ze niektorzy stosuja do tego np strowniki PLC,
    ma ta wade, ze to sa znacznie bardziej rozbudowane programowo systemy
    a co za tym idzie bardziej zawodne. Ja mam podejscie minimalistyczne,
    bedzie oprogramowane tylko to co chce, aby zminimalizowac mozliwosc
    zawieszania, wykrzaczania. Oczywiscie pewnie i tak sie to bedzie zdarzac
    na poczatku ale komplikacja programowa musi byc minimalna.

    To jest tez glowny powod dlaczego nie chce zadnych dodatkowych
    paneli dotykowych - to sa zabawki i w sumie zamiast klikac 3min przy
    panelu w poszukiwaniu jakies opcji, latwiej mi podejsc fizycznie do
    kaloryfera
    i go zamknac :-).
    Jak przyjda do mnie goscie, nie chce kazdego instuowac jak zapalac
    swiatlo w lazience. Warstwa aplikacji (uzytkownika) instalacji musi wygladac
    prawie identycznie jak tradycyjna.

    To jest jak z komorkami, wielu kupuje takie wypasione ze głowa boli :-).
    Ja pomimo ze jestem z branzy :-) to chyba dla 90% ludzi, to obciach
    nosic taki zlom jak ja mam, , mnie to wisi :-), bo jest wygodna i ma co
    trzeba. Jestem goracym zwolennikiem postepu i unowoczesniania, ale
    nie gadzeciarstwa, ktore utrudnia obsluge i prowadzi do sytuacji, ze proste
    czynnosci staja sie skomplikowane.

    Pzdr
    Darek