  • Data: 2010-03-01 13:51:19
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmg3tb$arm$1@news.onet.pl...

    > cała elektronika bedzie mojego autorstwa. Stosowanie systemow
    > uniwersalnych - zdaje sie ze niektorzy stosuja do tego np strowniki PLC,
    > ma ta wade, ze to sa znacznie bardziej rozbudowane programowo systemy
    > a co za tym idzie bardziej zawodne. Ja mam podejscie minimalistyczne,
    > bedzie oprogramowane tylko to co chce, aby zminimalizowac mozliwosc
    > zawieszania, wykrzaczania. Oczywiscie pewnie i tak sie to bedzie zdarzac
    > na poczatku ale komplikacja programowa musi byc minimalna.
    >
    > To jest tez glowny powod dlaczego nie chce zadnych dodatkowych
> [...]

    I tu przewagą jest centalny sterownik :)
    Po pierwsze montując sprawdzony i renomowanej firmy PLC nie ma mowy o
    zawieszaniu i problemach, które będziesz miał stosując swoje wynalazki.
    Po drugie wszystkie funkcje, które opisujesz wcześniej bez większego
    problemu zrealizujesz na PLC. Fakt, że nie realizują sterowania fazowego
    regulacji mocy, ale z wielu obserwacji doszedłem do wniosku, że ludzie tak
    naprawdę potrzebują 2, góra 3 poziomy regulacji, a to spokojnie można
    zrealizować na wydzielonych obwodach. Regulacja fazowa po prostu idzie do
    lamusa z prostej przyczyny - każdy z nas chce płacić mało za prąd, a poza
    tym UE wycofuje żarówki. Zatem jesteśmy skazani na oświetlenia świetlówkowe,
    które zasadniczo nie daje się sterować zwykłym regulatorem fazowym, halogeny
    (ciekawe, kiedy podzielą los żarówke ?) oraz LED. I tu mamy duże pole do
    popisu. Budując nową instalację warto pomyślec o większej liczbie obwodów
    oświetleniowych w pomieszczeniach. Zamiast 2, 3 zróbmy ich 4,5 z tego jeden
    obwód to diody LED jako obwód awaryjny (działający po zaniku zasilania sieci
    i w razie pożaru) spełniający zarazem rolę obwodu nocnego sterowanego
    czujkami ruchu w nocy. Jak więc widać sterowanie fazowe jest nam
    niepotrzebne, a ponadto eliminując je pozbywamy się okropnego generatora
    "elektrosmogu".
    Reszta funkcji potrzebuje tylko i wyłącznie styków. To co potrzebujemy w
    sterowniku to funkcje logiczne, żegary i czasówki.
    Ponadto potrzebujemy wielu sygnałów wejściowych np. sygnał zazbrojemnia
    alarmu (jezeli alarm realizowany jest oddzielnie, choć sa ciekawe PLC
    nadające się do wykonania alarmu z powiadomieniem i sterowaniem GSM), sygnał
    z czujnika zmierzchowego, czujników zalania, czujników temperaur.
    Poza tym Ty patrzysz poprzez pryzmat swojej osoby, obeznanej w
    programowaniu, ale większość klientów chce mieć system zaprogramowany i
    uruchomiony, ewentualnie wgląd do tego systemu poprze oprogramowanie i
    możliwość stewrowania bez zmiany oprogramowania.