  • Data: 2010-03-01 08:33:30
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Suma sumarum przecietnego zjadacza chleba, ktory buduje z kredytow nie
    > stac
    > na takie zabawki.
    > Natomiast czy zyski komfortu jest wart az tak wysokiej ceny, to juz sprawa
    > indywidualna.

    Dziękuję za rozwinięcie tematu, ale dotyczy to głównie domu. W mieszkaniu
    odpada wiele tych funkcji. Pisałeś o oświetleniu w łazience - widziałem
    zamontowany dodatkowy obwód do oświetlenia nocnego z lampami diodowymi
    specjalnie dla małych dzieci wędrujacych nocą do łazienki.
    Inny przydatny bajer dla innego mojego klienta to przerobienie tak
    instalacji oświetleniowej by wychodząc z mieszkania mozna było zgasić
    światło we wszystkich pokojach jednym wyłącznikiem. Zaciekawiło mnie to i
    okazało się, ze ten człowiek bardzo dużo podróżuje i mieszka w hotelach, a
    tam są stosowane takie wyłączniki.
    Ale żeby pakować instalację inteligentnego domu to dalej nie widzę tych
    zalet w przypadku mieszkań, bo dla domu to są pewne zalety, ale które
    również można alternatywnie uruchamiać.