    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator
    Date: Fri, 14 Jan 2011 21:23:40 +0100

    Dnia 14-01-2011 o 17:18:45 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zależy z czym porównać :-) Aby takie wytworzyć potrzebne są duże
    > wentylatory - w porównaniu z małym w reku.
    Bo potrzeba dużo powietrza, dlatego są duże, mały wentylator też da takie
    ciśnienie
    przy odpowiednio mniejszej wydajności :)
    Duże sie daje bo badanie szczelności domu to jest pompowanie konkretnych
    ilości powietrza.
    Co nqadal nic nie znaczy, 50pa to bardzo mało.

    > Wg mojej wiedzy nie wolno mieszać wentylacji mechnicznej z grawitacyjną.
    No to masz złą wiedzę, poczytaj potem się wypowiadaj.

    > Nawet jesli to jest w ogóle mierzalne (nie wiem) to nie ma zadnego
    > znaczenia dla tego tematu. Mówimy o sprawności reku. Sprawność mówi o
    > traconej energii a nie o temperaturze.
    Jakbyś nie wiedział to ci powiem że temp i energia są ściśle powiązane
    ze sobą, przy stałym strumieniu możemy mówić o temp.

    Dla ułatwienia porównujemy
    > temperatury wlotu i wylotu bo to łatwo zmierzyć.
    Zgoda

    Ale jesli wilgotnosc ma
    > wpływ to chcąc dokładnie zmierzyć sprawnosc musimy mierzyć przepływ
    > powietrza w kg/h, jego wilgotnosc (i z tego znaleźć ciepło własciwe) no
    > i różnice temperatur. Będziemy precyzyjni :-)
    Oczywiście, ale wyjaśniłem dlaczego temp powietrza z reku będzie prawie
    zawsze niższa niż powietrze wywiewane dla 100% sprawności.

    > Czyli w skrócie -wilgotnosc powietrza nie ma znaczenia dla sprawności.
    Ale sprawność przyjeliśmy 100%.

    > Nawet jesli powietrze bedzie zimniejsze jak piszesz to bedzie niosło
    > taką sama porcje energii.
    Nie, bo strumienie nie są jednakowe i wilgotność także.

    --
    Pozdr
    JanuszK