eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ? › Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
  • Data: 2012-06-21 12:18:34
    Temat: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:29:47 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Oczywiście że przeschnie. Pamiętacie mój test z mokrym drewnem które po
    > wniesieniu do domu zważyłem i po kilku dniach przeleżenia pod kominkiem
    > ponownie zwazyłem? Ile to mu na wadze ubyło tedy chyba jakieś z pół kilo.

    Panowie wiedzą swoje, jak widzę.

    http://www.instalacjebudowlane.pl/152-33-68.htm
    "Drewno powinno być odpowiednio suche, tzn. maksymalnie 15% wilgotności.
    Oznacza to, że drewno do kominka należy sezonować minimum 15 miesięcy.
    Lakierowane lub impregnowane belki, płyty wiórowe lub sklejka w ogóle się
    nie nadają.

    Zalecane jest spalanie drewna o wilgotności 12 - 20% oraz okresie suszenia
    od 1,5 do 2 lat. Maksymalną wydajność i długą żywotność kotła zapewni
    spalanie drewna, które było suszone przynajmniej 2 lata. Wartość
    energetyczna drewna spada wyraźnie wraz ze wzrastającą jego wilgotnością.
    Na przykład: Drewno z 12 - 20% zawartością wody ma wartość energetyczną 4
    kWh/1kg drewna. Zaś drewno z 50% zawartością wody ma wartość energetyczną 2
    kWh/1kg drewna. Świeże drewno ma małą wartość grzewczą, źle się pali,
    bardzo dymi i zdecydowanie skraca żywotność kotła i komina. Wydajność kotła
    spada na 50% możliwości a zużycie paliwa wzrasta dwa razy."
    --
    XL