  • Data: 2014-06-11 21:37:15
    Temat: Re: Jak pękają zazwyczaj instalacje wodne?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie tylko obiecujący, ale działający. Sam tak właśnie kiedyś zrobiłem
    > zabezpieczenie. Niestety nie mogę sobie przypomnieć symbolu hallotronu
    > jaki wtedy zastosowałem. Posiadał on wyjście w standardzie TTL i
    > zasilanie 5V.

    Właśnie zacząłem doktorat ;) jak zwykle zresztą.
    Okazuje się, że poniżej 6l/h to w zasadzie żaden nie działa - tak
    zeznaje urząd legalizacyjny (jutro rozmowa z Aqua w tej sprawie, może
    coś więcej się dowiem). Zalecali mi ultradźwiękowy... hmm.. cena
    zniechęca, a i gwarancji że będzie lepiej z minimum nie mam.

    > Tylko po co Ci woda w innych pomieszczeniach?

    Yyy... no... kotłownia po lewej, umywalki/ubikacje po prawej, pomiędzy
    trochę pomieszczeń jest jednak. Na hali też woda jest.

    > Zazbrajasz alarm, a ten zamyka zasilanie wodą z hydroforu/sieci
    > wodociągowej.
    > Zaraz za hydroforem montujesz elektrozawór odcinający wodę i po sprawie.
    > Jeżeli nawet nastąpi rozszczelnienie instalacji to wyleje się z niej co
    > najwyżej szklanka wody.

    Ok, jasne. Ale może się zdarzyć, że nikt nie zauważy wycieku przez
    dłuższy czas, przy rozbrojonym alarmie. Obiekt ma ponad 50m długości i
    na razie mamy tak, że uczymy się migowego, bo chodzić się tyle nie chce. ;)

    > Tylko trzeba pamiętać, żeby ten zrzut odbywał się przez zawór zwrotny ze
    > sprężyną lub zawór nadmiarowy, który nie dopuści do zapowietrzania się
    > instalacji. W przeciwnym razie codziennie będziesz miał powietrze w
    > instalacji i pierwsze odkręcenie kranu będzie skutkowało mocnym
    > chlapaniem wodą.

    A widzisz, faktycznie. THX.

    > Można i tak.
    > Ale warto jednak odcinać wodę do instalacji wewnętrznych.

    Na razie szukam licznika do przerobienia. Znalazłem gotowe ze stykiem
    bezpotencjalowym (kontraktron), ale tylko 1litr/imp - podobno nie ma
    dokładniejszych ze względu na trwalość halotronu.
    Szukam licznika z możliwie małym "działającym" przepływem i możliwie
    dużą ilością impulsów/litr.

    Dam znać co mi wyjdzie z tego niebawem (w weekend planuję testy).

    Miłego.
    Irek.N.