    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak sciagnac ruszt?
    Date: Thu, 11 Apr 2013 22:27:36 +0200

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W czym widzisz problem, aby odgiąć grzybki do góry, skoro udało Ci się je
    > odpiąć?

    Technicznie w niczym, ale wolałem zapytać bo w sumie to nie wiem, czy taki
    grzybek jak go później wyprostować to się "odegnie" w tym samym miejscu a
    nie zrobi zygzaka i nie będzie przez to np. o milimetr krótszy. Wolałem
    zapytać by uniknąć kłopotów. Bo jeszcze nigdy nie ściągałem rusztu a jedynie
    zakładałem.

    > Co do innych metod to można w połowie uciąć CD, a później złączyć
    > łącznikiem wzdłużnym, specjalnym do profila CD.

    Chodziło mi raczej o nieinwazyjne metody :-) Jakbym chciał się "bawić" to
    bym z jednego końca odkręcił profil przyścienny UD to by chyba zajęło mniej
    czasu niż cięcie i powtórne łączenie.

    > Problem tylko w tym, że trudno jest go przeciąć nożycami, a "pieprzenie"
    > się brzeszczotem jest upierdliwe.

    A wyrzynarka z odpowiednim brzeszczotem nie da rady? Z ciekawości ktoś
    próbował?

    > Najłatwiej pójdzie szlifierką kątową, ale za cięcie profili do płyt G-K
    > taką szlifierką, powinni obcinać łapy, aby już nigdy w życiu taki
    > "fachowiec" nie miał okazji opowtórzyć takiego wyczynu. :)

    To wiem, ale jeszcze nigdy nie usłyszałem przekonującego wytłumaczenia
    dlaczego. Moje wątpliwości są następujące:
    1. Pomijając ten przypadek to cięte końce profili CD chowają się w UD więc
    nie mają bezpośredniego kontaktu z płytą KG.
    2. Ocynk na całości elementu w przeciwieństwie do farby chroni stal przed
    korozją także tam gdzie jego warstwa jest miejscowo uszkodzona

    Jeżdżę sporo po budowach i jeszcze nie widziałem rdzawych wykwitów na gładzi
    na wykończonym poddaszu, a na etapie rusztów szacunkowo 1/3 ekip używa
    kątówek. Fakt, najczęściej oglądam budowy zwykle tuż po ich zakończeniu a
    nie po 10-20 latach, ale czy ktoś się w praktyce spotkał z rdzawymi plamami?
    Ja je widziałem tylko raz na starym poddaszu gdzie płyty gipsowe były
    przybijane do belek stalowymi gwoździami i następnie szpachlowane. W
    miejscach gwoździ były rdzawe plamki o średnicy ok. 1cm. No ale tam nad
    gwoździem był tylko jakiś 1mm gipsu, a przy ruszcie są jeszcze dwie warstwy
    tektury.

    U siebie CD ciąłem piłką do metalu, a UD norzycami (CD nożycami nie dałem
    rady), ale w sumie to robiłem to bez przekonania raczej dla świętego
    spokoju.

    Ps. Tak wiem, że na pewno da się kupić porządne nożyce, ale gdy się
    zorientowałem, że moimi nie daję rady i wziąłem piłkę to poszło na tyle
    szybko, że zrezygnowałem z szukania dobrych nożyc w sklepie)

    Pozdrawiam
    Ergie