-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
References: <kk64me$f81$1@node1.news.atman.pl>
<5166fd33$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
<kk76c5$sle$1@node2.news.atman.pl>
<51682f7b$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
Subject: Re: Jak sciagnac ruszt?
Date: Sun, 14 Apr 2013 15:57:56 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 57
Message-ID: <516ab5e2$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.219.244
X-Trace: 1365947874 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1232 83.22.219.244:4664
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:468157
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:07cc47e7-89e0-4044-ba34-8644ab6b26d0@googlegrou
ps.com...
>> > 2. Ocynk na całości elementu w przeciwieństwie do farby chroni stal
>>
>> > przed korozją także tam gdzie jego warstwa jest miejscowo
>> > uszkodzona
>>
>>
>>
>> Ciekawa teoria. Możesz coś więcej na ten temat?
> Nie teoria tylko prawo. Ogniwo się robi i cynk jako pierwszy ulegnie
> korozji.
Racja, ale tylko w przypadku powstania ogniwa galwanicznego.
> A że korozja cynku przebiega z 20 razy wolniej niż stali to
> zabezpieczenie wystarcza na długo.
> W miejscu uszkodzenia cynku na stali pojawi się na stali nalot z
> korozji ale dziura się nie robi.
> Mam na samochodzie zarysowany lakier. Do gołej blachy. Jest w tym
> miejscu rude od chyba pięciu lat.
> I nic poza tym. Jak na ocynkowanym samochodzie robią się dziury to on
> był teoretycznie cynkowany.
> Ochrona katodowa się to nazywa. Zabezpiecza się cynkiem statki,
> rurociągi, mosty itp.
> Przykręca się do konstrukcji stalowej płyty, blachy itp z cynku.
Ochrona katodowa wymaga elektrolitu, dzięki któremu powtaje ogniwo
galwaniczne. W przypadku blacharki samochodowej w razie uszkodzenia
lakieru i warstwy cynku, takie ogniwo nie jest w stanie się wytworzyć,
gdyż lakier skutecznie zapobiega możliwości kontaktu cynku z wodą. To,
ze w Twoim przypadku blacha jeszcze nie przerdzeiała może być efektem
wielu czynników, choćby i takim, że jednak część cynku mogła pozostać na
powierzchni w miejscu uszkodzenia.
W przypadku cynku na profilach do płyt G-K jest on niczym nie osłonięty
i tu faktycznie w razie zamoczenia płyty G-K pomiędzy miejscem
uszkodzenia warstwy cynku, a otaczającą go blachą pokrytą warstwą cynku
powstaje ogniwo galwaniczne. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że używając
szlifierki kątowej, blacha nagrzewa się bardzo mocno, a cynk zostaje
uszkodzony nawet w odległości 1cm od miejsca cięcia (część odparowuje, a
część się utlenia i odpada w postaci białego proszku).
Poza tym opiłki powstyałe podczas cięcia tego profila nierzadko wbijają
się wprost w płyty GK, gdzie będą sobie później korodowały.
Profile korodują nie tylko na skutek kontaktu z wilgotnymi płytami GK,
przed którymi może je chronić "ochrona katodowa" i tu przyznaję Ci
rację, jednak przede wszystkim na skutek kontaktu z wilgotnym
powietrzem, które może się dostawać pod profile, a nierzadko "hulające"
sobie w profilach, bo mało który wykonawca wpycha wełnę mineralną do
profili. Ponadto na profilu zawsze pozostaje cienka warstwa pyłu
gipsowego, który pomaga korozji.
Reasumując. Uszkodzenie warstwy cynku na profilu GK powoduje, że ten
profil będzie rdzewiał i tu żadna ochrona katodowa nie ochroni tego
profilu. Zardzewiały profil to obniżona wytrzymałość mechaniczna.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.13 09:34 Ergie
- 15.04.13 12:25 uzytkownik
- 15.04.13 14:25 Ergie
- 15.04.13 16:13 Adam
- 16.04.13 09:38 Ergie
- 17.04.13 16:35 uzytkownik
- 18.04.13 10:44 Ergie
- 18.04.13 20:11 uzytkownik
- 19.04.13 11:14 Ergie
- 19.04.13 12:48 Albercik
- 19.04.13 13:22 Ergie
Najnowsze wątki z tej grupy
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
- Jakie podatki za wynajem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła
- 2024-09-05 Krzew-drzewo