eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak sciagnac ruszt? › Re: Jak sciagnac ruszt?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <kk64me$f81$1@node1.news.atman.pl>
    <5166fd33$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kk76c5$sle$1@node2.news.atman.pl>
    <51682f7b$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Jak sciagnac ruszt?
    Date: Sun, 14 Apr 2013 15:57:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 57
    Message-ID: <516ab5e2$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.219.244
    X-Trace: 1365947874 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1232 83.22.219.244:4664
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:468157
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:07cc47e7-89e0-4044-ba34-8644ab6b26d0@googlegrou
    ps.com...


    >> > 2. Ocynk na całości elementu w przeciwieństwie do farby chroni stal
    >>
    >> > przed korozją także tam gdzie jego warstwa jest miejscowo
    >> > uszkodzona
    >>
    >>
    >>
    >> Ciekawa teoria. Możesz coś więcej na ten temat?

    > Nie teoria tylko prawo. Ogniwo się robi i cynk jako pierwszy ulegnie
    > korozji.

    Racja, ale tylko w przypadku powstania ogniwa galwanicznego.

    > A że korozja cynku przebiega z 20 razy wolniej niż stali to
    > zabezpieczenie wystarcza na długo.
    > W miejscu uszkodzenia cynku na stali pojawi się na stali nalot z
    > korozji ale dziura się nie robi.
    > Mam na samochodzie zarysowany lakier. Do gołej blachy. Jest w tym
    > miejscu rude od chyba pięciu lat.
    > I nic poza tym. Jak na ocynkowanym samochodzie robią się dziury to on
    > był teoretycznie cynkowany.
    > Ochrona katodowa się to nazywa. Zabezpiecza się cynkiem statki,
    > rurociągi, mosty itp.
    > Przykręca się do konstrukcji stalowej płyty, blachy itp z cynku.

    Ochrona katodowa wymaga elektrolitu, dzięki któremu powtaje ogniwo
    galwaniczne. W przypadku blacharki samochodowej w razie uszkodzenia
    lakieru i warstwy cynku, takie ogniwo nie jest w stanie się wytworzyć,
    gdyż lakier skutecznie zapobiega możliwości kontaktu cynku z wodą. To,
    ze w Twoim przypadku blacha jeszcze nie przerdzeiała może być efektem
    wielu czynników, choćby i takim, że jednak część cynku mogła pozostać na
    powierzchni w miejscu uszkodzenia.
    W przypadku cynku na profilach do płyt G-K jest on niczym nie osłonięty
    i tu faktycznie w razie zamoczenia płyty G-K pomiędzy miejscem
    uszkodzenia warstwy cynku, a otaczającą go blachą pokrytą warstwą cynku
    powstaje ogniwo galwaniczne. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że używając
    szlifierki kątowej, blacha nagrzewa się bardzo mocno, a cynk zostaje
    uszkodzony nawet w odległości 1cm od miejsca cięcia (część odparowuje, a
    część się utlenia i odpada w postaci białego proszku).
    Poza tym opiłki powstyałe podczas cięcia tego profila nierzadko wbijają
    się wprost w płyty GK, gdzie będą sobie później korodowały.
    Profile korodują nie tylko na skutek kontaktu z wilgotnymi płytami GK,
    przed którymi może je chronić "ochrona katodowa" i tu przyznaję Ci
    rację, jednak przede wszystkim na skutek kontaktu z wilgotnym
    powietrzem, które może się dostawać pod profile, a nierzadko "hulające"
    sobie w profilach, bo mało który wykonawca wpycha wełnę mineralną do
    profili. Ponadto na profilu zawsze pozostaje cienka warstwa pyłu
    gipsowego, który pomaga korozji.
    Reasumując. Uszkodzenie warstwy cynku na profilu GK powoduje, że ten
    profil będzie rdzewiał i tu żadna ochrona katodowa nie ochroni tego
    profilu. Zardzewiały profil to obniżona wytrzymałość mechaniczna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1