    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak sciagnac ruszt?
    Date: Fri, 19 Apr 2013 13:22:37 +0200

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > A mógłbyś coś więcej powiedzieć, te prace mam jeszcze odległe, ale wiedzy
    > nigdy dość..

    Nie wiem, czy umiem to tak prosto i jasno opisać jak wyczytałem, ale
    spróbuję:

    Potrzebne są dwie podpórki. Ja miałem w kształcie odwróconego "U", ale o ile
    dobrze pamiętam to tamten użytkownik używał takich w kształcie "T". Jedna
    podpórka ma mieć długość trochę większą od wysokości ścianki kolankowej, a
    druga taką aby sięgała od górnej części płyty (mniej więcej w 2/3 wysokości)
    pod kątem do podłogi.

    Ja miałem taką procedurę:
    1. Krótką podpórkę opieramy o ścianę kolankową
    2. Przynosimy płytę i jednym końcem kładziemy na krótkiej podpórce
    3. Podnosimy drugi koniec płyty i klinujemy długą podpórką
    4. Można puścić płytę.
    5. Teraz następuję najważniejsze: uderzając energicznie płytę i/lub podpórkę
    w odpowiednim kierunku powodujemy że płyta się przesuwa w odpowiednią stronę
    ciągle przylegając do profili. Nie trzeba się szarpać ani ściągać płyty
    wystarczą odpowiednie uderzenia a podpórki odpowiednio sprężynują i
    przesuwają płytę.
    6. Gdy płyty jest tam gdzie powinna przykręcamy wkręty
    7. Przestawiamy podpórki w nowe miejsce
    8. Idziemy po kolejną płytę.
    itd.

    Ja długą podpórkę zabezpieczałem dwoma bloczkami aby jej podparcie nie
    "ujechało" po posadzce, ale _podobno_ nie jest to konieczne.

    Pozdrawiam
    Ergie