    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Date: Sun, 10 Dec 2023 12:43:17 +0100

    On 08.12.2023 16:53, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Masz rację, ciągle miałem w głowie, że ten czas jest liczony od
    > ostatniego defrostu. A on jest liczony za każdym razem od rozpoczęcia
    > grzania.

    To teraz wyobraźmy sobie sytuację gdy zatrzymujemy cykl grzania CO 40
    min po ostatnim defroście, PC przełącza się na dogrzanie CWU bo
    histereza kilka stopni, pracuje 40min (ktoś zaczął prysznic brać),
    następnie wraca do grzania CO. Nie wygląda dla mnie jak akademicki
    przypadek (choć Ciebie akurat nie dotyczy, z powodu tego jak grzejesz i
    wspólnego bufora).

    Daleki jestem od "poprawiania fabryki", bo producenci z pewnością
    znacznie więcej przypadków użycia uwzględnili, ale IMO widać że pole do
    popisu w tej technologii wciąż jest, bo aktualne działanie PC w zimie to
    spory kompromis.

    A macie parowniki w kolorze niebieskim? Widziałem że od jakiegoś czasu,
    że dość częsty widok - w broszurach, że "powłoka która spowalnia
    pojawianie się szronu".

    > Bufor mam grzany do wyższej temp. Aby CWU osiągneło 60 st. musi być kilka (7-10st)
    więcej na buforze.
    > W praktyce na górnym termometrze bufora mam 65-70, na środku 55-60 st.

    Gdy wracasz z dwutygodniowych wakacji, to chyba wcześniej odpalasz
    grzanie, bo zanim byś się umywał z takim buforem... ;-)

    https://i.ibb.co/QJgV1Hq/grzanie-co-i-cwu.png
    > To czemu z excela? - to co musisz wydłubać w excelu, w HA jest od kliku.

    Nie miałem wcześniej HA, ale tak w praktyce oglądanie tych wykresów co
    dzień/co miesiąc ma coś zmienić w moim życiu? ;-)

    Do excela raz w miesiącu przepisuje wartość, bo służy mi to do
    pobieżnego spojrzenia czy jakiś niespodziewany trend się nie pojawił i tyle.

    > Faktycznie, zadziwiająca zbieżność ?

    Ja w Łódzkim mieszkam, ale charakterystyka pewnie może i zbieżna dla
    większości Polski.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz