  • Data: 2010-01-28 09:19:10
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hjrhdi$a0g$1@news.interia.pl...
    > Ja tez widze plaskie tyle ze zasypane sniegiem, niektore do polowy i snieg
    > ciagle na nich jest.

    > Na zewnatrz caly czas ponizej -15C, nic nie rozmarza. Powiem szczerze, ze
    > zaczalem sie zastanawiac nad dolozeniem jednego czy dwoch paneli plaskich
    > tylko na potrzeby zimowe i zaczalem przygladac sie jak ma sie sprawa. No i
    > ma sie tak samo jak u mnie. Wszystkie lezace na polaci zasniezone rowno
    > jak jeden maz. Wiekszosc calkowicie, wiec instalacja nie pracuje.

    Jest jescze jedna sprawa. Kąt podniesienia. U mnie jest to 50stopni. Grubsza
    warstwa śniegu po prostu na gładkiej tafli się nie utrzyma.

    > Ty masz trzy kolektory w ogrodku do ktorych biegasz ze szczotka, wcale sie
    > nie dziwie, ze pracuja. Poloz to na dach i zaobserwoj po nocy kiedy spada
    > 20cm sniegu.

    Ależ ci mówię że sąsiad ma na dachu i też śniegu akurat teraz przez te
    słoneczne dni nie ma. Owszem nieraz jest tak że śnieg napada i polezy u
    niego dłużej (bo ja zdażę wczesniej odśniezyć) ale wczesniej czy później u
    niego ten śnieg się zsuwa jednak widzę

    > Jest niedaleko mnie wiekszosc dachu z plaskimi solarami. Nie wiem co tam
    > jest dokladnie, ale to nie budynek mieszkalny. Te kolektory sa tam od paru
    > lat. Myslisz, ze nie maja pojecia o prawidlowym przeplywie??

    ???
    Z tego co widzę po relacjach osob u których montowała jakas firma kolektory
    to róznie bywa.

    Marek