  • Data: 2010-01-28 10:39:28
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hjroem$6nm$1@news.onet.pl...

    > mam zestaw Ulrich SD300, a teraz w necie sprawdziłem, że są z 30 i 24
    > rurami nie wiem który mam, policzę i jutro napiszę które.
    Maniek4 chyba ma zestaw Urlich 24.

    > Na zewnątrz w cieniu było z rana -20, koło południa - 15.
    W cieniu może się tak utrzymywać. Ja mam czujnik temperatury zewnętrznej
    przy wejściu w kanale dopływu powietrza do kotłowni. Kanał jest od strony
    południowej w rogu wykuszu tak aby słońce nagrzewało dość dobrze to miejsce
    i do kotłowni wpływa nieco podgrzane powietrze.
    Czujnik PT1000 na kolektorze pokazuje wieczorem np. -23 to ten w kanale
    pokazuje -20.

    > Ta niedziela była dość wyjątkowa, jeżeli chodzi o podgrzanie sporo słońca
    > i przede wszystkim ogromny wpływ miało wyłączenie cyrkulacji.
    Jakiej cyrkulacji?
    No u mnie było słonecznie do wczoraj. A tak jak dzisiaj to myślę że jakieś
    2-4kWh będzie. Niewiele ale zawsze coś.

    Marek