  • Data: 2010-01-30 17:27:19
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kadafi" <...@...a> napisał w wiadomości
    news:hjvr76$mbv$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Może ten patent
    > http://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=1017
    0&st=0&p=74176&#entry74176

    Ja to już załatwiłem ładnych parę lat temu w sterownikach
    mikroprocesorowych, które kiedyś produkowałem do sterowania pracą zasobników
    CWU i kolektorów.
    Po prostu zaimpelmentowałem program rozmrażający kolektory na zasadzie
    pompowania ciepła w drugą stronę tzn. od kotła poprzez zasobnik CWU do
    kolektorów.
    Cały program realizował następującą funkcję: uruchamiał grzanie CWU kotłem,
    a następnie uruchamiał kolektor grzejąc i pompując ciepło z CWU do
    kolektora. Po nagrzaniu takiego kolektora, śnieg po prostu sam zjeżdżał
    umożliwiając dalej normalną pracę kolektora. Niestety nie miałem okazji
    sprawdzić rozmrażania przy kolektorach próżniowych, bo wtedy były zbyt
    drogie, ale z kolektorami płaskimi działało to świetnie.
    Sterowniki, które produkowałem posiadały prostą obsługę na zasadzie
    wybierania gotowych programów oraz kilka nastaw temperatury.
    Sterowały pompami obiegowymi lub zaworami kolektorów, kotła stałopalnego
    oraz kotła gazowego lub ogrzewacza przepływowego w celu ładowania 2
    zasobników CWU. Dzięki przerywanemu procesowi ładowania uzyskiwałem ok. 5stC
    wyższą temperaturę niż przy sterowaniu wykorzystującym sterowniki innych
    firm :)