  • Data: 2010-02-01 12:07:26
    Temat: Re: Jak tam solary?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hk43io$dac$1@news.onet.pl...

> [...]
    > masz z tym sporo problemów.
    > Dzięki algorytmowi, który po osiągnięciu maksymalnej temperatury z
    > kolektorów, przechodził w tryb pracy przerywanej tzn. zatrzymywał pompę
    > kolektora i dawał czas na dogrzanie glikolu do najwyższej temperatury na
    > słońcu, a nastepnie przepompowywał to ciepło do CWU do chwili, kiedy
    > temperatura glikolu w kolektorze spadła o kilka stopni ustawionej
    > histerezy, udało się podwyższyć maksymalną temperaturę wody CWU do której
    > była ta woda grzana tym samym kolektorem w dokładnie tych samych warunkach

    Bajki to dzieciom pisz. Po prostu uśredniłeś w ten sposób za duży przepływ i
    tyle ci wyszło.
    Ba! Nagrzewając kolektor na postoju do wyższych temperatur spowodowałeś że
    kolektor tracił więcej
    energii do otoczenia niż by to miało miejsce przy niższych temperaturach
    więc sprawność kolektora była mniejsza
    niż by to miało miejsce przy niskiej temperaturze. Tylko przypadkiem że
    wartość skuteczna przepływu była mniejsza niż przy wysterowaniu ciągłym
    pompy okazało się że masz większy uzysk.
    Wróć do szkoły.

    > Powtarzam jeszcze raz to nie są moje sny, ani wymysły, lecz doświadczenia,
    > które przeprowadziłem na kilku instalacjach.

    Więc o tych kilku instalacjach nadal nie nauczyłeś się ustawiać prawidłową
    wartość przepływu.

    > Eksperymentowaliśmy z róznymi algorytmami pracy porównując je ze
    > sterownikami produkowanymi w tamtym czasie przez inne firmy.
    > Robiłem testy zarówno ze stałym przepływem jak i przerywanym od samego
    > początku oraz mieszanym tzn. po wstępnym dogrzaniu stałym przepływem
    > przechodziłem na pracę przerywaną dzięki, której udawało się "dopompować"
    > układ.

    I wszystko na marne bo w złym kierunku poszło.

    > Czy jest to lepsze od regulacji prędkości przepływu czy też gorsze tego
    > nie wiem, bo nigdy nie porównywałem swojej elektroniki z elektroniką
    > umożliwiającą regulację prędkości przepływu.

    Ale ja wiem że wystarczyło zmniejszyć przepływ na odpowieniu wolumen i
    miałbyś to samo.

    > Tym bardziej i Ty się nie wypowiadaj.
    > Jakim prawem się wypowiadasz porównując te 2 algorytmy, skoro z
    > przerywanym nie miałeś w ogóle styczności ?

    Ha ha ha wiesz co piszesz?
    Rozumiesz pojęcie wartości skutecznej?

    > Jeżeli ktokolwiek tu pisze pierdoły to z całym szacunkiem nie jestem to
    > ja.

    No kto jak nie ty.

    > Ja opisałem swoje doświadczenia tylko na marginesie, a Ty zaraz z tego
    > zrobiłeś aferę jak by to było aż tak istotne w obrcnych czasach, nowszysch
    > i bardziej złożonych technologiach.

    A te bzdurne teorie z nagrzewaniem zbiornika i ze zliczniem energii to też
    sa te doświadczenia?

    > Jaką masz tę wiedzę ? Bo użytkujesz od kilku miesięcy solary to reszta
    > ludzi dla ciebie to idioci ?
    > W którym miejscu okazałem brak poszanowania ?

    Jeden nauczy się w dzień co drugiemu tydzień zajmie.

    > Jeszcze raz powtarzam to nie są moje przypuszczenia lecz moje
    > doświadczenia.

    Błędne doświadczenia.
    Przyjmij to do wiadomości. Błędne.

    > Tyle, ze tego typu algorytmy to efekt badań wielu firm i zbierania
    > doświadczeń przez wiele lat.

    Kolego ja pisze o swoim algorytmie opracowanym prze ze mnie.

    >Matko i córko jaki Ty jesteś ograniczony :)
    >Nie pisz takich bzdur, które wynikają z twojej nieumiejętności zrozumienia,
    >a już tym bardziej nie zmyślał i nie przypisuj mi swoich wyobrażeń

    Tak? Poniżej cytat twojej wypowiedzi.

    "Poza tym weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę licząc zyski z solarów. Otóż
    zimna woda ma temperaturę ok. 10stC, a w pomieszczeniu kotłowni zazwyczaj
    jest dość ciepło. W rzeczywistości w pierwszej fazie grzania kolektorami
    grzeją tę wodę nie tylko kolektory, ale także część energii po prostu
    przenika z otoczenia do zasobnika poprzez jego ścianki. Tak więc nie cała
    energia nagrzewająca zasobnik pochodzi z kolektorów."

    No kto to napisał???? Złośliwy ci sąsiad?

    Marek