  • Data: 2019-03-03 10:03:48
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Mar 2019 08:41:39 +0100, ToMasz wrote:
    > Ludzie kochani. A po co nam nauka ortografii? To jest dopiero
    > marnotrawienie czasu w życiu i potencjału dzieci. 75% jezyka polskiego i
    > 50% histoii do kosza. Na zakończenie edukacji powinien być egzamin w
    > którym uczeń wypełnia zeznania podatkowe, pisze treść sprawy do sądu,
    > oblicza ile farby potrzebuje na pomalowanie mieszkania, przeprowadza
    > pierwszą pomoc w wypadku.

    Najwyraźniej nie zrozumiałeś o czym jest tu mowa. Albo po prostu
    trollujesz hobbystycznie, przy niedzielnym śniadaniu :)

    Poprawna ortografia to jest bezdyskusyjna konieczność. Nie dlatego że
    historia, że kultura czy inne nie wiadomo co - tylko po prostu dlatego,
    że to protokół komunikacyjny. I tak jak każdy inny protokół, wszyscy
    muszą posługiwać się tym samym wzorcem by sprawnie wymieniać się
    informacją. To, czy 'głupi' pisze się z u czy ó nie ma większego
    znaczenia - ważna jednak by wszyscy w danym momencie robili tak samo.
    "Historia" mówisz... Hmm, a czy przeczytałeś jakiekolwiek polskie utwory
    sprzed 200 lat? Język ewoluuje, taka jego natura.

    "Wykuta" tabliczka mnożenia natomiast żadnej porównywalnej funkcji nie
    pełni, zaśmieca tylko głowy młodym i chłonnym istotom, które zamiast
    takich głupot mogłyby spędzić czas na nauce wielu innych - znacząco
    bardziej istotnych i interesujących - rzeczy.

    Kolega Budyń podsunął myśl, że cierpię na jakieś zaburzenie głowy
    związane z liczbami. Myślę, że to błędna diagnoza, gdyż z liczbami radzę
    sobie bardzo dobrze - i nie potrzebuję do tego na sztywno wiedzieć ile to
    jest 8x6, bo w razie potrzeby mogę w każdej chwili sobie to bez problemu
    wyliczyć (10*8 / 2 + 8). Co nie znaczy, że na siłę wszystko liczę w
    pamięci - jeśli mam pod ręką jakiekolwiek liczydło, to z niego korzystam,
    bo szybciej, pewniej i wygodniej.

    Za sprawą tego wątku zaniepokoiłem się, iż tylko ja jeden na świecie mam
    rozsądny pogląd w tym temacie. Wrzuciłem więc temat w wyszukiwarkę by z
    ulgą odkryć, że jednak nie. https://stanford.io/2TbxfFc

    Mateusz