  • Data: 2019-03-04 09:06:33
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Mar 2019 23:55:53 +0100, Adam wrote:
    > Jest coś przydatniejszego od podstawowych działań?

    Cały problem w tym, że takie "6x6 = 36" nic nie znaczy. To jest dogmat,
    który dziecko po prostu "musi" znać, bo inaczej jest głąb i tuman (tak do
    mnie czule mówiła Pani Zofia). Gdybym zapamiętał za młodu tabliczkę
    mnożenia, to i tak bym jej nie ufał. Tzn. nie ufałbym sobie, że dobrze
    zapamiętałem. Bo dlaczego "36"? Bo się rymuje? A może 46? Albo 17?
    Natomiast jak sobie wyliczę ad-hoc, to - fakt, "tracę" od 2 do 7s, ale -
    mam jednoznaczną pewność co do wartości.

    W wątku pojawił się także argument walorów zdrowotnych wkuwania na
    pamięć. To ja się zapytam - czy zdrowiej dla głowy wkuwać masę
    niepotrzebnych danych*, czy zachować zdolność gibkiego przeliczania liczb
    na co dzień?

    Mateusz

    *tabliczka mnożenia, bitwa pod Grunwaldem, data śm. Cycerona, ilość ton
    węgla wydobytego w PL w 1987 r., Reduta Ordona.....