    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to ogarnąć?
    Date: Sat, 6 Jun 2020 16:34:36 +0200

    2020-06-06 o 15:52 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Kolejny argument za bookmarkami -- dostęp do najświeższych informacji.
    > Po co mam pytać o dom, który się wczoraj sprzedał? Albo targować się
    > o 10 tysięcy, gdy sprzedawca sam sdążył obniżyć o 20?

    Kolega najwyraźniej jest w tej materii teoretyk :)
    Ogłoszenie mogło zniknąć, a dom dalej na sprzedaż - mogło wygasnąć
    albo (bardziej prawdopodobne) sprzedawca usunął i wystawił ponownie,
    żeby trafić na początek listy. Treść również mogła ulec jakimś tam
    zmianom - a człowiek się potem zastanawia po nocy bo pamięta inaczej,
    i może to jednak był inny dom?

    > W praktyce to ja zawsze olewam formularze, szukam prawdziwego adresu.
    > Agencje mają zawsze, w podejrzanych serwisach ogłoszeniowych może jest
    > inaczej (ale chyba nie warto z nich korzystać).

    W zależności od tego, gdzie i czego się szuka, "agencje" mogą być małym
    odsetkiem ogłoszeń. Mogę też specyficznie szukać wyłącznie nie-agencji,
    bo nie chcę karmić pasożytów.

    > Trudno mi wyobrazić sobie siebie nie odpowiadającego na maile,
    > a jednocześnie odbierającego telefony z nieznanych numerów.

    Ludzie są różni. Nie każdy siedzi 16h/dobę przed ekranem i ma usenet w
    małym palcu od nogi.

    > Całkiem dobre podsumowanie. Jeśli się przefajnuje i narobi mnóstwo
    > wyrafinowanych narzędzi, straci się tylko czas. Wybór najlepiej robi
    > się na czuja.

    Ostatecznie często to tak wychodzi, ale człowiek lubi mieć wrażenie, że
    dokonał racjonalnego, wykalkulowanego i możliwie optymalnego wyboru.

    Mateusz