    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak to ogarnąć?
    Date: Fri, 19 Jun 2020 01:18:47 +0200
    <5eea520c$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5eebd780$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 18.06.2020 o 23:07, Uzytkownik pisze:

    > Gdzieś to wyczytał, że nie potrafię czy nie chcę przedstawić oferty na
    > e-mail?
    >
    > Jak ktoś nie chce porozmawiać i spotkać się wcześniej, abym obejrzał
    > zakres robót to oznacza, że nie jest to żaden klient tylko jest to
    > zwykły pytacz, który boi się, że będzie później musiał dać konkretną
    > odpowiedź - tak lub nie. Nigdy tacy pytacze nie byli moimi klientami, bo
    > z reguły albo skąpili na fachowców i szukali metody "aby utrzeć dupę
    > szkłem", albo byli to tylko i wyłącznie początkujący wykonawcy, którzy
    > nie wiedzieli jak wycenić swoją robotę.

> [...]

    To tak nie działa. Najpierw pytasz mailowo o podstawy. Bo na grzyba mam
    do wszystkich świętych wydzwaniać?! Piszę zapytanie, czasem wręcz to
    samo, dzięki czemu oszczędzam sporo czasu. Dzięki temu pierwsze
    filtrowanie już załatwione. Kto jest sensowny, ten prędzej czy później
    odpisuje. Jak komuś szkoda klepać w klawiaturę - cóż, jego problem.
    Właśnie stracił potencjalnego klienta.
    A później to już oczywistym jest, że musi nastąpić jakiś etap spotkania
    się czy wręcz przegadania wszystkiego. Ale to nadal nie znaczy, że nie
    można pewnego podsumowania sobie wysłać mailem. Bo jest to często dużo
    czytelniejsze, konkretne i każda ze stron ma też czarno na białym
    napisane co zostało ustalone, co trzeba zrobić, co nie i ile to będzie
    kosztowało. Unikamy też jakichś źle zrozumianych kwestii, a jak ktoś
    będzie się upierał, że miało być tak, a nie inaczej, to również można do
    takiego maila wrócić i wątpliwości rozwiać.
    Poza tym, jak na przykład szukam sobie samochodu - dzięki takim mailom
    właśnie się nie pogubię tak zaraz o co kogo pytałem i jakie były
    ustalenia. Bo jakbym tylko dzwonił, to za 10 minut już nie mam pojęcia
    czy ta a ta rzecz to dotyczyła oferty z samochodem nr 1 czy nr 10.
    Wykonawców też zwykle najpierw odpytujesz kilku i następnie sobie
    analizujesz podane oferty i wybierasz z tego tą, która Ci najbardziej
    pasuje (w moim przypadku wcale niekoniecznie będzie to najtańsza).

    Ale ja to wła

    Pzdr
    --
    /__/_* /