eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak to ogarnąć?Re: Jak to ogarnąć?
  • Data: 2020-06-19 10:46:41
    Temat: Re: Jak to ogarnąć?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-06-19 o 01:18, Kżyho pisze:
    > To tak nie działa. Najpierw pytasz mailowo o podstawy. Bo na grzyba
    > mam do wszystkich świętych wydzwaniać?! Piszę zapytanie, czasem wręcz
    > to samo, dzięki czemu oszczędzam sporo czasu. Dzięki temu pierwsze
    > filtrowanie już załatwione. Kto jest sensowny, ten prędzej czy później
    > odpisuje. Jak komuś szkoda klepać w klawiaturę - cóż, jego problem.
    > Właśnie stracił potencjalnego klienta.
    > A później to już oczywistym jest, że musi nastąpić jakiś etap
    > spotkania się czy wręcz przegadania wszystkiego. Ale to nadal nie
    > znaczy, że nie można pewnego podsumowania sobie wysłać mailem. Bo jest
    > to często dużo czytelniejsze, konkretne i każda ze stron ma też czarno
    > na białym napisane co zostało ustalone, co trzeba zrobić, co nie i ile
    > to będzie kosztowało. Unikamy też jakichś źle zrozumianych kwestii, a
    > jak ktoś będzie się upierał, że miało być tak, a nie inaczej, to
    > również można do takiego maila wrócić i wątpliwości rozwiać.

    Ale o co chcesz pytać? Co chcesz filtrować?

    Przykładowo:

    Wyślesz do szewca zapytanie: "czy pan zajmuje się naprawą butów?".
    Zapytasz o cenę naprawy? Czy może jednak weźmiesz te buciory, zaniesiesz
    do tego szewca, a po oględzinach tych butów przez szewca ustalacie
    termin wykonania naprawy i cenę za usługę?

    Albo do hydraulika, który się ogłasza (usługi hydrauliczne, montaż
    kotłów, kotłowni, systemów grzewczych) wyślesz e-mailem zapytanie "czy
    montuje pan kotły?" Albo co? Zapytasz: "robi pan dobrze?".

    Nie, nie robię dobrze. Psuję wszystko od ręki, na niczym się nie znam, a
    w ofercie czy na szyldzie to się ktoś pomylił i mi dopisał, że montuję
    kotły. :)

    Albo może mam Ci od razu wysłać ofertę na montaż kotłowni wraz z pełnym
    wykazem materiałów, abyś mógł mnie zweryfikować i stwierdzić czy zrobię
    to dobrze czy czy będzie tanio?

    Weź no się zastanów, bo widzę, że tego kompletnie nie rozumiesz, że są
    usługi w których nie da się niczego ustalić drogą e-mailową czy SMS-ową.
    Potrzebny jest kontakt osobisty, oględziny i wspólne dogadanie zakresu
    robót oraz terminów. Nawet ustalenie terminów spotkania i obejrzenia
    zakresu robót drogą e-mailową jest trudne.

    Oczywiście ofertę dostaniesz na e-mail, ale dopiero po obejrzeniu i
    uzgodnieniu zakresu robót i dokonaniu wstępnej wyceny. Osobiście też
    wolę klientowi przesłać ofertę drogą e-mailową, bo często w trakcie
    roboty wyskakują nieprzewidziane i niemożliwe do przewidzenia wcześniej
    roboty lub roboty dodatkowe, które sobie klient wymyśli w trakcie. Za te
    roboty klient musi dodatkowo zapłacić, bo nikt nie jest Matką Teresą,
    żeby zapierdzialać za "Bóg zapłać".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1