  • Data: 2009-11-05 11:05:38
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi o to, ze ta "niewielka moc" jak piszesz bedzie zuzywana cala do
    > grzania CWU i nie nagrzeje CO, lub odwrotnie.

    czekaj czekaj. Ja rozumiem ze Adam ma PC wyliczona "na styk" aby zapewnic
    grzanie chalupy. No ale przeciez maksymalne zapotrzebowanie na cieplo jest
    liczone przy -20stC. Tyle zdarza sie u nas bardzo rzadko, wiec nadwyzka
    (chocby 1-2kW) powinna wystarczyc na grzanie CWU. Jako rezerwa jest jeszcze
    piec elektryczny. Moim zdaniem wszystko trzyma sie kupy i ladnie sie
    sprawdzi, jesli faktycznie obliczone zapotrzebowanie na cieplo odpowiada
    rzeczywistosci.
    U mnie obliczeniowe zapotrzebowanie na cieplo wynosi ok 9kW wlasnie, tyle
    mam na kotle i jakos daje rade. W domu cieplo i woda tez goraca leci :)

    > Jaka temp. daje Ci kociol przy mocy 9 - 12KW na CWU?

    na kotle mam ustawiona temperature 65stC i tyle daje na wyjsciu zawsze
    +-2stC. CWU jest ogrzewane bez dodatkowej elektroniki do temperatury zadanej
    na kotle dla CO.

    --
    Tomek