  • Data: 2009-11-05 11:21:45
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 11:40, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A jak juz odbierzesz cieplo z tej wilgoci i nie ma naplywu swiezej to nie
    > obawiasz sie, ze zrodlo bedzie z czasem za malo wydajne zanim sie
    > zregeneruje w cyklu rocznym? Ja mam wredcz idealne warunki na PC, ale
    > dzialka troche za mala i gaz juz w domu za niecale 1000zl z projektem.

    Jezeli ta wilgoc jest od tysiaca lat to czemu mialaby nagle zniknac?:)
    To, co ja pobiore to jest dla srodowiska i tej ziemi PROMIL :)
    Pamietaj (zreszta Ty akurat o tym dobrze wiesz przy okazji posiadania
    solarow ;) ze w sloneczny dzien dajemy na 1m2 ok. 1kW energii, czyli
    na 500m2 przez godzine dostarczamy (nie liczac odbijania etc) 500kWh
    energii. Ja z gruntu wezme przez cala zime ok 12 tys kWh czyli 12000 /
    500 = 24h. Tyle w teorii wystarczy godzin grzania slonca, zeby nagrzac
    dom przez ponad pol roku! :) Dlatego nie - nie obawiam sie zadnych
    rzekomych zmian ktore mialby wprowadzac moj wymiennik do otoczenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.